Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ikväll blir det att laga någon veg-gryta, har köpt blomkål, ingefära och sånt på torget, tänker mig linser, kokosmjölk och gul curry.

Det här grytkoket blev aldrig av i söndags, och sen har jag ätit ute/borta varje kväll och inte hunnit laga något. Men ikväll ska det bli av! Hoppas alla grönsaker fortfarande är någorlunda pigga. Har en massa färsk bladspenat som definitivt sjunger på sista versen med..

Ugnsrostade grönsaker på g, hummus till. Hittade en påse bläckfisk i frysen vilka panerats i panko. Får nog hitta på något mer än hummus... Typ citronklyftor. Jag är lite klen just nu och orken är inte på topp, så mat som lagar sig själv står högt i kurs.

Ugnsrostade grönsaker på g, hummus till. Hittade en påse bläckfisk i frysen vilka panerats i panko. Får nog hitta på något mer än hummus... Typ citronklyftor. Jag är lite klen just nu och orken är inte på topp, så mat som lagar sig själv står högt i kurs.

Det blev sådär. Rätt märklig kombo.

Var på föreläsning med Tina Thörner idag. Hon sade "öfferköfta". Ljuvligt. Hon sade massa vettigt men detta fastnade verkligen.

Ganska torftig matdag. Lunchlåda som i stort sett bestod av blandade, varma bönor. Istället-för-middag blev ostsmörgås och kaffe.

Imorgon är det fredag, då vill jag ha något gott!

Imorgon är det fredag, då vill jag ha något gott!

Jag hoppas på färska räkor ikväll! Priserna verkar väldigt skäliga idag.

Igår åt jag fylld lövbiff, med dijonsenap och kapris. Och kokt potatis och lite sås på vispet från pannan. Jag och kokt potatis är inte bästa polare, men ibland är det gott sådär en ruggig höstkväll, ni vet. Som igår.

Jag hoppas på färska räkor ikväll! Priserna verkar väldigt skäliga idag.

Igår åt jag fylld lövbiff, med dijonsenap och kapris. Och kokt potatis och lite sås på vispet från pannan. Jag och kokt potatis är inte bästa polare, men ibland är det gott sådär en ruggig höstkväll, ni vet. Som igår.

Åh, kan du inte skicka några räkor med express hit? :love:

Jag fick ju inga räkor av särbon, de skickade ju honom ÄNNU längre söderut (utanför Halmstad typ fast inåt landet) :mad:

Igår broccoli och fetaostpaj. Idag??? Har rester kvar men bör laga något för lunchen i morgon också. Allt jag vet är att en banankaka står i ugnen. :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 118
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar