Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ugnsstekt rostbiff med wasabi- och yoghurtsås samt rotfrukter från trädgården som rostats i ugn blev dagens middag tillsammans med min bästa faster :love: (jag har förvisso bara en men hon är fantastisk). Efterrätt, goda jordgubbar och vaniljglass från glasstillverlaren nedanför backen, det har sina fördelar att bo i en håla med närhet till bra glass :D :up:
Annars blir det mest smörgåsar på hemmagjort surdegsbröd, jag är för lat och varm för matlagning och bakandet står min sambo för :D

Inspirerad och rebellisk (annan diskussion): chilikryddade majschips. Funderar på om jag orkar en hemlagad pizza utan att kräkas, jag har mozarella, chorizo i tunna skivor och parmesan. Måste väl vara ett av Viktväktarnas recept?!

Om den drömmen infrias blir det rött vin till.

I helgen har det ätits nötter, vin och frozen strawberry daiquiris till middag (fredag), stekt halloumi, ugnsrostad potatis och diverse fina grönsaker (vita o gröna bönor, bondbönor) samt örtsås (lördag), och blandade rester samt glass (söndag).
Njuter dessutom fortfarande av skånska jordgubbar till frukostarna!

Hamnade i bilkön från helvetet på väg hem från Orust. Bestämde oss helt enkelt för att vi inte ställer upp, och så tog vi en fulpizza i Stenungssund, och när vi hade ätit upp hade köerna lättat betydligt. Pizzerian var för övrigt som en svensk film, tex Änglagård eller Masdjävlar. Jösses, vilken kulturkrock!

Hamnade i bilkön från helvetet på väg hem från Orust. Bestämde oss helt enkelt för att vi inte ställer upp, och så tog vi en fulpizza i Stenungssund, och när vi hade ätit upp hade köerna lättat betydligt. Pizzerian var för övrigt som en svensk film, tex Änglagård eller Masdjävlar. Jösses, vilken kulturkrock!

Hahaha! I Stenungsund slås alla navigationssystem ut. Tydligen även de matmässiga ;)

Lunch idag: Enormt god queso iberico, ICA Selection Kalamataoliver (hiss på dem, riktigt goda) samt tomater, machésallad och sockerärtor (både gröna och lila) plockade från trädgården. Jag tror det är det som kallas livskvalité :up:

Inte alls som hemma i Haga! :eek:

Igår lagade jag caponata, om nu caponata utan selleri någonsin kan kvala som caponata.Men jag gillar inte selleri. Pasta till då jag inte orkade åka och köpa ett gott bröd. (Klar bristvara på min sommarhusort.)

Fulpizzan snarare förenar väl segregerade befolkningsgrupper än segregerar dem/oss ytterligare? Fulpizzor finns väl överallt. Få torde vara till den grad segregerade att de inte kommer i kontakt med just sådana.

Så är det nog. Mitt största pizzaproblem är att jag inte har tillgång till finpizza inom rimligt avstånd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 118
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar