Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så kompisar, nu har jag spontanbokat en resa till Kungliga Hufvudstaden i nästa vecka - onsdag förmiddag till lördag tidig kväll. Vem vill träffa mig?
Alltså, tänk inte på mig och mina känslor. Insåg precis att du planerar alla resor så jag ska vara borta. Men sushi på Ljunggrens eller Samba rekommenderas varmt!
Grubblar på menyn inför årets firande av Eid al-Fitr. Högtiden lär vara imorgon, men vi skjuter upp det en vecka av praktiska skäl. (Den viktigaste gästen är i Spanien.)
Jag brukar laga diverse mellanösterninspirerade rätter, men nu är det ju mitt i sommaren och jag är på landet. Detta gör att utbudet i livsmedelsaffärerna minst sagt skiljer sig från utbudet hemma i stan. Samtidigt är det ju en kall sommar, så någon skördefest är INTE aktuell. I så fall blir middagen mer som en förlängning av fastan.
Rolig mat som inte direkt innehåller några kryddor, förutom de egenodlade örtkryddorna? Hjälp!
Ja! Har du förslag på god liten fyllning?Goda små piroger?
Ja! Har du förslag på god liten fyllning?
Jag leker även med tanken på "svenska vinbladsdolmar". Jag har ett par vinrankor. Funderar på svenskinspirerad fyllning av något slag?
Ja! Har du förslag på god liten fyllning?
Jag leker även med tanken på "svenska vinbladsdolmar". Jag har ett par vinrankor. Funderar på svenskinspirerad fyllning av något slag?
Allt med getost är ju gott
Felfelfel. Jag köpte 1,2 kilo senast går att ha till allt, inte minst frukost.App app! Getost är OÄTLIGT, fast alla vet inte om det bara. (fast petruska gillart har jag som för mig.)
Jaja, du är ju som du är. Jag däremot har just hämtat hem en tvåkilosbit färsk parmesan straigjt from ittally - DET är grejjer det!Felfelfel. Jag köpte 1,2 kilo senast går att ha till allt, inte minst frukost.