Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inspirerande matlagning idag (not); rostbröd från frysen, täckt med smör och ost, körd i micron tills osten smält. Yay! :grin: :cry:

Har bakat olika bullar hela dagen, samt besökt diverse små orter med namn som Varmvattnet och Piparböle.
Allt längre norrut, låter det som?

Jag är fortfarande i USA och har nu ätit clam chowder. Det var första gången, när jag såg det på en meny tyckte jag det var bäst att passa på. Det ska vara musslor i, men jag vet inte riktigt var man hade gjort av dem. Stabbig historia. Åt även några dumplings med chilimajonnäs. Chili, är ju ändå en smak som faktiskt tillåts framträda i den amerikanska maten, liksom sötma.

Jag längtar inte direkt hem, men ser fram mot att få starkt kaffe när jag väl är hemma!

Allt längre norrut, låter det som?

Jag är fortfarande i USA och har nu ätit clam chowder. Det var första gången, när jag såg det på en meny tyckte jag det var bäst att passa på. Det ska vara musslor i, men jag vet inte riktigt var man hade gjort av dem. Stabbig historia. Åt även några dumplings med chilimajonnäs. Chili, är ju ändå en smak som faktiskt tillåts framträda i den amerikanska maten, liksom sötma.

Jag längtar inte direkt hem, men ser fram mot att få starkt kaffe när jag väl är hemma!

Yes, vi är på tur så långt norrut vi orkar. Jag har metat abborre och tillagat dem på otal vis vid detta laget, oväntat trevligt.

Amerikansk mat som jag tilltalas av är nog främst av cajun-typ. Jag har läst rebecca wells för många gånger. Drick bourbon istället är mitt tips.

Yes, vi är på tur så långt norrut vi orkar. Jag har metat abborre och tillagat dem på otal vis vid detta laget, oväntat trevligt.

Amerikansk mat som jag tilltalas av är nog främst av cajun-typ. Jag har läst rebecca wells för många gånger. Drick bourbon istället är mitt tips.

Just, återupptäcker det goda kokkaffet också, och har bakat "mjukkakun" ( mjukt tunnbröd) och dito hårt med en fantastisk mormor vi fick låna.

Här är maten överlag som om den vore lite lagom sydeuropeisk sådär, som att odla en europeisk stil. Men sen smakar den inget. Saratoga Springs, New York State. Inte så cajun.

Här är maten överlag som om den vore lite lagom sydeuropeisk sådär, som att odla en europeisk stil. Men sen smakar den inget. Saratoga Springs, New York State. Inte så cajun.

Trist. Tråkig mat är så erbarmligt ohemult.
Jag längtar efter udonnudlar med massa ingefära och chili, men klockan är 03 och jag borde sova. Så går det när man kommer på att man har en gammal hund som inte kommer finnas för alltid. Sömnen uteblir.

Må bättre mat landa i din närhet imorgon!

Drick bourbon istället är mitt tips.

Sagt i sann Ya-Ya-anda! ;)

Igår åt jag frysmat TVÅ gånger. Och gott var det också! ;) En sådan där thai cube med penang chicken och jasmineris till lunch - trodde att det skulle vara grönsaker i grytan men tyvärr inte, så jag fick kompensera med en massa chilioliver till efterrätt ;)

Till middag åt jag en fryspizza som jag fiffade till med lite gorgonzola intenso (herreGUD så god den är!). Vissa dagar / kvällar kräva helfabrikat, tydligen. Men det finns ju bättre och sämre varianter, så att säga. Thaikuben var helt okej i näringsinnehåll osv., så om man bortser från grönsaksbristen var det förmodligen en bättre måltid än många krislunchlådor jag har framställt.

Thaikuben var helt okej i näringsinnehåll osv., så om man bortser från grönsaksbristen var det förmodligen en bättre måltid än många krislunchlådor jag har framställt.

Jag, som provat på de flesta äckliga varianter som lösning på foderfrågan, tycker att frysmat kan vara ett utmärkt alternativ. I jämförelse med äckliga mackor från Pressbyrån, Statoil alt. godis och en läsk är det högkvalitiativ lösning. Men jag tröttnar rätt snabbt, det går ju inte att variera som egenlagat direkt.

Men jag tycker inte det är en "fy-skam"-lösning, det är en av de bättre när det är mer eller mindre kris...

Jag tillbringar eftermiddagen med att leka hemmafru. Med andra ord så bakar jag kakor och dricker vin medan sambon "jobbar". :D

Till middag har jag köpt "pad thai tofu". Jag tror att det är tempe. Ska göra en thai-curry med jordnötter och lite annat gott.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 122
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar