Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
I gar kvall gjorde jag grillad pizza. En veggie med tomater, ruccola, olives and capers och flera ost sorter och en med prosciutto, chili olja och annan ost. Det har blivit min favorit pizza och nu har jag introducerat det till sonen och sonhustrun ocksa. :D

I morse var vi pa beach restaurant och at frukost, hummer benedict med mimosas till. YUM!:d och i kvall gor sonhustrun fisk tacos ... det ar en helt klar vallevnad har. :D

Korrekt! Så finns det två till, Ya-Ya-flickornas väg till fullkomlighet (som kom ut före Gudomliga hemligheter men blev känd efter, så att säga), och Små altare överallt. Mycket bra.

Yes! Böckerna slår filmerna med hästlängder tycker jag. Gillar man ya-yas skulle jag rekommendera Kate Atkinsons I museets dolda vrår. Samma känsla.

Hade två utsvultna vänner på middag igår och som nattgäster. De har cyklat från Linköping via Kristianstad, Ystad och så landade de i Malmö (inte allt på en dag dock). För blåsigt för att grilla, så det blev lax i ugn och potatisgratäng med extra vitlök. De hade med rött vin så det drack vi till, gick mycket bra "trots" fiskrätt. Vi åt upp nästan allt :o (De var ju hungriga cyklister, jag hade ingen ursäkt till tre portioner…) Och imorse bjöd hotell VLMF på storfrukost. Mums! Ikväll laddar jag för att gå på 30-årsträdgårdsfest med buffé.

Potatissallad, bulgursallad, baguette, knäckesticks, brieost, fikonmarmelad, vindruvor.
Morotskaka (övriga gäster åt ostkaka och hallonmoussetårta), jordgubbar.

Yes! Böckerna slår filmerna med hästlängder tycker jag. Gillar man ya-yas skulle jag rekommendera Kate Atkinsons I museets dolda vrår. Samma känsla.

Jag har inte sett någon av filmerna och tror inte att jag vill heller. Sandra Bullock är inte min Sidda! ;)

Tack för tipset om Atkinson!

Jag har inte sett någon av filmerna och tror inte att jag vill heller. Sandra Bullock är inte min Sidda! ;)

Tack för tipset om Atkinson!

Ooooch. Svängde in på loppisen i eftermiddags och gissa vad som stod i en hylla där, efter att jag blivit irriterad för att den inte fanns i min app? Just precis - I museets dolda vrår. Och ikväll ska jag åka buss i två och en halv timme. :D :D :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 122
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar