Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, nu är jag tillbaka i verkligheten och måste sköta min egen kosthållning. Fast jag har varit i Hunnebo så har inte behövt tänka så mycket ändå.

Vad har jag ätit då. Stekt makrill en dag, med kokt potatis och en kall sås för omväxlings skull, med massor av dill i. En dag gjorde jag en helstekt ländfilé med chili, vitlök och grönpeppar, och en "spansk" potatissallad till samt en fetaostcrème. (Den "spanska" potatissalladen innehöll tomater, paprika och svarta oliver.) Räkor i lördags (båtfrysta - jättefina faktiskt) och igår blev det en sallad på tomater, gurka, oliver med chili- och citronsmak, fetaost, örtsalami, pepparsalami och rädisor. Rödgrön röra, alltså ;)

Jag rullade med en gång enligt tanken att det var en rulltårta (och jag var hungrig :D) och det funkade bra tycker jag. Osten blev lite rinnigare men det var inget som störde tycker jag :)

F'resten. Begick dubbelfel imorse och glömde både matlåda och bankkort. Fiffigt nog har vi Convini-maskiner och jag hade tydligen varit smart nog att registrera mitt kort, så det blev mat i alla fall. Nämligen en sådan här:

7310500094809_500px_559a70aae087c36588ec617c.jpg

som var förvånansvärt jättegod faktiskt. Behövde visserligen lite salt, men det behöver det mesta enligt mig just nu.

I kvall blir det grillad kyckling med en Louisiana kryddning, till det grillad sotpotatis och en kall gorgonzola/cream cheese/yogurt sas.

I kvall blir det grillad kyckling med en Louisiana kryddning, till det grillad sotpotatis och en kall gorgonzola/cream cheese/yogurt sas.

Jag måste verkligen bli bättre på kalla såser. Hade en fin bit kött häromkvällen och kom absolut inte på något att ha till då ingen sås smakade (varma sortimentet). Blev krämig potatisgratäng istället, men nu ska jag botanisera bland kalla såser!

Jag måste verkligen bli bättre på kalla såser. Hade en fin bit kött häromkvällen och kom absolut inte på något att ha till då ingen sås smakade (varma sortimentet). Blev krämig potatisgratäng istället, men nu ska jag botanisera bland kalla såser!

I tidningen buffé fanns det massa kalla såser nu senast. Finns att hitta på icas hemsida :)

Igår åt jag pyttipanna och perfekt stekta ägg. Det är då verkligen en rätt som är allra godast köpt fryst ;) Och en av få rätter jag vill ha ketchup till. Och cornichonger, i brist på smörgåsgurka.

Kalla saser ar verkligen gott sa har i varmen och sarskilt till grillat. Vi grillar nastan allt har ...

Tack @Malin L

jag tittade just efter recpt pa ICA och hittade ett jag tyckte var interessant. MEN ... jag har aldrig sett "gron chili sas" i flaska utan alltid gjort min egen. Jag vet inte ens om det finns har ... hur ar den? Mycket hot, ganska mild, eller? Jamfort med "vanlig" sot chili sauce?
Kvallens Middag blir nog grillad lax med gron chili sauce. :d

Hmmm nu googlade jag 'gron chili sas' pa Svenska och hittade vad som ser ut som en salsa verde (en tomatillo salsa). Kan det vara ungefar ratt. :confused:

På konferens i USA. USA är landet där Starbucks kaffe - som känns så blaskigt hemma - står sig finfint i konkurrensen. Det säger det mesta.

Maten i övrigt ok men påtagligt smaklös, som den brukar vara var jag än hamnar i det här landet. Och så då överkonsumtion av kött.

Igår fick jag dock otroligt nog en riktigt god morotssallad med ingefära. Den ska jag kopiera hemma.

Idag provade jag att göra falafel på sötpotatis och kikärtor. Till det en lime- och yoghurtsås samt sallad på rädisor, lime och mynta. Helt okej men bättre med vanliga falafel (såklart) :up:

Och här blev kvällens middag fish tacos med tre vänner. Msc-torsk som blev pankofriterad, mangosalsa, chipotlemayo och massa koriander. Gin&fläder-fördrink och sen ölprovning till maten. En flaska rosé kan också ha slunkit ner, sen irish coffee och bragokex till efterrätt. Bra onsdag :o:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 122
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar