Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Andromedae kul med foto!

Jag har ätit en fjärdedels (god) fulpizza med spenat och fårost samt en barnportion stekt potatis, uppvispat ägg och lite burkmajs.

Färskostfylld sötpotatisrulle (förvånansvärt gott) med kall- och varmrökt lax blev dagens middag. Sambon fick även hovmästarsås men sånt där läskigt vägrar jag äta :D

Parkteater (helt fantastisk med Rennie Mirro och Carl Dyall, om Sammy Davis jr) en makalös sallad med bönbiffar, zinfandel (inte fontaneller...) och marängkaka med jordgubbar i vackert soligt väder. Avslutade med regnpromenad över Västerbron och ett vackert Stockholm, Créme Café-cigariller och ingefärsdrinkar. Hemma innan 23, passar tant perfekt.

Bondbönor stekta med lök, lite enkel rökt skinka, timjan och salvia. Sallad på tomater, jordgubbar, lök och fetaost, med en enkel vinägrett. Libabröd till. Till efterrätt kämpade jag på med jordgubbarna, nu marinerade i lite Cointreaux och serverade med grekisk yoghurt smaksatt med flytande honung och vanilj. Biscotti och kaffe till.

Nu mycket sugen på vin, men tror att jag avstår.

Igår blev det lufttorkad skinka, mozarella och tomat. Vin och gräddkokta musslor med färsk pasta. Scampi och vitlöksbröd, grillad bläckfisk med lök/tomatsallad. Pannacotta. Vita och röda viner huller om buller. Allt tillagat och avnjutet i skenet av solnedgången i landet Italien.

Idag har jag tröstätit thaimat på lunchen och min låda med (jättegod) linssoppa hamnade i frysen. Har blivit lite för mycket sushi och thai på sista tiden av samma anledning. Oh well, bättre det än heroin och lådvin.

Fläskfilé i en sås med rosépeppar, färskost m pepparrot, soya och grädde. Till detta serverades ris.
Blev riktigt bra! Blir även matlådor.

Ätit lunch i Harmånger. Till all lycka fanns en Thailåda bredvid en sommarstängd begravningsbyrå. Röd curry och vårrullar inmundigades, helt okej och gullig ägare. Alla nöjda och glada. Men kanske inte skulle vilja stanna längre än 30 minuter i just Harmånger.

Ätit lunch i Harmånger. Till all lycka fanns en Thailåda bredvid en sommarstängd begravningsbyrå. Röd curry och vårrullar inmundigades, helt okej och gullig ägare. Alla nöjda och glada. Men kanske inte skulle vilja stanna längre än 30 minuter i just Harmånger.

Personligen har jag aldrig brytt mig att stanna där :p :D bättre att gasa på till Sundsvall :up:

Har ingen aning om vad jag ska äta idag. Känner mig däst av värmen så det får nog bli något i stil med kallskuret.

Ett så stämningsskapande ortsnamn. Det var länge sedan jag passerade orten, men dess namn gjorde bestående intryck.

I dag har vi legat lite lagt och atit rester fran gardagen's 4 Juli firande. Jatte trevligt hade vi och sag orten's fyrverkeri fran sonen's pool omrade dar vi inmundigade lamplig fortaring for 'Independence day' i trevligt sallskap. I dag kanns dock burgare och korvar lite trakiga. En dag om aret racker sa gott. :angel:

Jag har i helgen levt på bubbelvatten (köpte äntligen ny patron till kolsyremaskinen), picnic-sallader från salldsdisken, islatte och bragokex. Lite halloumigrillning en kväll med!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 122
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar