Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag åt vi snabbmat till lunch. I Gdansk kan man få vegetarisk, ekologisk slowfood som snabbmat, nämligen :D

11251124_10205323210857915_2218075003078469460_n.jpg

Till vänster är det som på polska heter Kofta Serova (Google här översätter det till ostkofta ...). Till höger Tofu Barbecue (vegansk). Notera portionsstorleken. Brickorna är samma storlek som hemmavid. Älskar serveringsformatet där man först får välja tre sorters sallad, innan de lägger upp den andra maten. En sådan här rätt kostar motsvarande 40:-. Hela företagets filosofi bygger på att göra nyttig, säsongsanpassad mat. Och man får det alltså som snabbmat. Billig snabbmat. Varför har vi inte det här hemma?! :o

Till middag var vi hemma i Sverige och åt McD ... :(

Igår grillade vi fläskytterfilé kryddad med bbasilikaolja. Till det ugnsrostad potatis samt sallad på melon, fetaost, oliver och pinjenötter (och salladsblad)

Ätit pasta med sparris och tryffelsalami och vitlök. Mycket gott.
Ser dokumentär om rawfood på Kunskapskanalen som rekommenderas. Jag tvivlar inte på nyttigheten i lagom mängd, men detta är extremt...

Halleluja! Vilken middag. Egengjorda fishtacos: mangosalsa av färsk mango, körsbärstomater, vårlök, rädisor, chili och pressad lime. Lite lollo rosso, och så färsk torskfilé panerad med panko. Placeras fint i mini-tortillas, toppat med koriander från balkongen och chilimayo. Servera en imponerad vän, ät och njut :love:

Enkel pasta med långkokt tomatsås, sparris, mozzarella och färsk spenat hos goda vänner. En sån där härlig spontanmiddag som jag älskar.

Jag rensade ut kyl och frys idag. Middagen blev en halv pase sotpotatis pommes och tva rokta bison korvar. Utan nagon outgrundlig anledning tog jag ut pommesen enligt instructionerna pa pasen. Jag som inte gillar nagon pommes utan att den ar riktigt krisp ... nastan brannd. En skvatt fil och lite mayo tillsammans med en "skvatt" ur en pase Ranch och jag hade en dipping sauce till pommesen ocksa. Inte nagot enda gront pa hela dagen idag.:angel:

Till denna eminenta middag har jag tagit ett glas Merlot:grin:

Konferensdag ett av två. Mycket finfika, ostbuffé både på för- och eftermiddagen. Trevlig lunch med mycket vegetariska salladsröror, det räddade upp en ganska trist kyckling.
Middagen; förrätt var sparris från Bjärehalvön med getostcreme. OK men inte mer. Huvudrätten KANON! Kravmärkt torskrygg (riktigt rejäla bitar) till p-e-r-f-e-k-t temperatur och konsistens. Pepparrotscreme som var mycket godare än getostditon. Inte alls trött på torsk trots att det var tredje kvällen i rad ;) Hej omega 3-boost. Friskt vitt vin till båda rätterna. Efterrätt rabarberbakelse med vit chokladparfait. Bakelsen sådär, parfaiten mycket god.
Hoppas lunchen imorgon är lite bättre.

Middag: Pasta med ostsås (på Alpkäse) och broccoli.

Ikväll tänker jag äta brie och paprika. Fast jag tänker göra det när vissa yngre förmågor sover, för jag vill inte dela med mig ...

Varit på studentmottagning och ätit hemmagjord smörgåstårta med kalkon. Jag typ hatar smörgåstårta egentligen, men denna var mycket god.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 122
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar