Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Anna och vi vet alla vad det innebär! :)

OM vi vet! Igår fick jag äran att laga och denna version blev mycket tomatig, lite het men utan att vara störigt stark, om ni förstår hur jag menar, och den fick puttra i nästan tre timmar. så den var så mustig att jag vet inte vad. Mycket nöjd.

Mindre nöjd med att jag totalt GLÖMDE att jag hade med mig en portion som matlåda idag och gick ut och köpte en sallad så fort plocksalladsbaren öppnade (brukar göra det för då är det fräscht och nyöppnat och inte kladdigt). Jaja. Köttfärssåsen klarar sig till imorgon och salladen blir god idag. Ugnsbakad lax med vitlök och örter, keso, lite tonfiskröra gjord på kvarg (hade kunnat svära på att det var fet crème fraiche och majonnäs!), rödlök, paprika och lite annat smått och gott. Ja, och en skiva grekiskt lantbröd som jag redan har ätit upp för jag får inte lunch förrän tidigast halv ett idag och var på svältgränsen redan klockan 11. Detta för strax över sextio kronor inklusive bubbelvatten om man vill - jag tycker att det är helt okej för en ute- eller takeaway-lunch faktiskt.

Startar dagen med gårdagens sallad bestående av matvete, bulgur, granatäpple, mango, stjälkselleri, citron, persilja, inlagd rödlök, rabarberchutney, äpple och 18 saker till. Rensade kylen inför veckans utmaningar (2 begravningar) och det blev mycket gott.

Jag har influensa, så dieten är te, te, te, te, te, glass och någon skiva rostat bröd med smör. Inget av detta smakar något.

Lunch: god men ful linsgröt på röda linser med lök, vitlök, spenat, broccoli, citron och lite blandade kryddor. Stekt halloumi till.

Sambon bestämde sig för att styra upp det hela och lagar bucatini (min favoritpasta!) med tomatsås och göttbullar.

Katastrofeftermiddag med jobbet igår, var i fält pga misstänkt miljöbrott och misstankarna bekräftades så nu har jag två åtalsanmälningar att skicka iväg. Detta resulterade i en sen kväll och att middagen blev kanelbullar oh chocolate chip cookies. Woops :d :p Ibland är det så skönt att vara vuxen och kunna ta sådana middagsbeslut!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 122
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar