Tittar in i ditt kök - del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tittar in i ditt kök - del 7

Grönsaker med dipp, morotsstavar, blomkålsbuketter, bladselleristavar och champinionklyftor med holiday dipp (påse + gräddfil). :d
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 7

kl

Lax med täcke av feta och soltorkade tomater, ugnsrostad sötpotatis med fikon och valnötter, haricot vertes, sås på kvarg och sweet chilisås. SÅ gott :d
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 7

Varför åker du så himla mycket bil?
<snip>

Maken och jag har ju akt runt hela Canada ... sedan behovde han aka till Sverige fran Vancouver sa jag korde ner till Californien och "lekte" med hundarna ett par veckor innan jag korde hem under veckan som var. Phu ... kanner mig bade jet-lagged och lite "mor" efter att ha tillbringat sa mycket tid i bilen.:crazy: Hundtraningen dar ar dock vard hela resan. Latt.

Det ar svinkallt har just nu. Det var -4 med en mordande vind i morse nar jag akte ut en svang. Nu ar det 10*C med samma mordande vind. Den gar verkligen genom hela kroppen. Brrr...

Anyway, jag har just tryckt i mig en sen lunch pa tva harda brodbitar med norsk get ost. Mums! Nu till affaren och hitta "na't" till middag. LOL
 
Senast ändrad:
Sv: Tittar in i ditt kök - del 7

Mitt första georgiska experiment för mycket väl ut! Jisses, vilket gott kök det verkar vara!

Idag har jag ätit lammkotletter i en sås av lök, vitlök, granatäppeljuice, rött vin, korianderfrön, spiskumminfrön, fänkålsfrön, salt och peppar och säkert ytterligare någon krydda som jag har glömt. Receptet gällde egentligen ett långkok med lammlägg, men jag gjorde det snabbare med lammkotletter. Som långkok hade det säkert varit ännu godare!

Detta serverades med stekta aubergineskivor med malda mandlar med en massa kryddor i, aubergineskivorna som "sandwiches" ungefär.

Jag gjorde basmatiris på persiskt vis med berberisbär till.

Franskt rött vin i hanterlig prisklass till.

Otroligt gott, alltihop!
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 7

Det låter helt fantastiskt!

Själv har jag ägnat lördagskvällen åt att påbörja projekt "skura alla kakelfogar i badrumet med tandborste" och dricka rödvin. Nu är ett hörn i badrummet färdigt så jag kan ställa dit ett par skåp imorgon. Tur att jag fick middag hos mamma och pappa idag! Potatis, stekt torsk och kall sås med äpple. Grymt gott!
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 7

Gratinerade pannkaksrullar med vitkål, morot och salladslök. Babyplommontomater och rucola.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 7

Jag gör köttfärslimpa fylld med krispiga baconbitar, mozzarella, oliv- och kapristapenade och Dijonsenap. Kokt potatis (inte min idé ;)) och någon god sås på skyn till, och så bouchons muqueux verts. Känner jag mig själv rätt kommer jag att ge mig på ättiksgurkan också.

Väldigt söndagsmiddag, känns det som - men ibland är det väldigt gott.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 7

*kl*

Varit på vift under helgen och mumsat hotellmat, nu väl hemma var vi vrålhungriga så det blev vitkålssallad, pommes och ugnskorv. Inte särskilt spännande, men gott :d

Några tips på vad jag ska hitta på med en kokt julskinka? Brukar ha det till skinksås med ris eller pasta, skivad på macka eller riven som pizzatopping.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 7

KL

Jag hade ett kycklingbrost som jag "plattade till" i gar kvall och la en stor klick chevre och hackad spenat pa som jag rullade in som fyllning med ett par skivor prosciutto utanpa. MUMS. Till det gjorde jag en enkel sallad med en balsamic vinaigrette.

Jag kopte ocksa gul bettor sa idag blir det nagot med dem.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 7

Här blir det en god gryta på chorizo, paprika och goda Mutti-tomater. Tagliatelle till!
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 7

Jag lagar mulligatawny soppa, hur det nu stavas. Hoppas att jag blir varm av att äta det, vidrigt ute idag.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 7

I helgen har vi ätit färsk ravioli med pumpa och citronsmör, wok med ostronsås, nudlar, färska grönsaker och mängder av koriander, lime och chili, samt rostad jordärtskocka och sötpotatis med halloumi och tomatkummincitronett. Idag har jag ätit lammfilé med vitlökssmör och majskolv. Härlig mathelg!
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 7

Har meckat ihop örtiga fisk och broccolibiffar, som avätits med hemgjort potatismos och skirat smör, samt pyramidbageriknäcke med prästost och pepparrotsost på. Mjölk i glaset.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 7

Misstänker att det blir någon sorts hämtmat för mig ikväll för att undvika det där slarvet som jag lätt hamnar i när jag är ensam efter några dagar i sällskap... man kan tydligen inte leva på mjukost och frökusar? O_o
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 7

Nej. Man bör inte i alla fall.


Jag har ätit tacos, á la kalla grönsaker, lammfärs och guckor.
Inte begeistrad, men det var ett önskemål och i grönsaksfrämjande anda så accepterade jag.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 7

Pasta med spenat, vitlök och lite creme fraiche, blev lite tidig middag så nu en kvällsmacka med avokado och en kopp te.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 058
Senast: Sassy
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 591
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
17 483
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 229
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp