Tittar in i ditt kök - del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

hmm vågar inte beskriva min frukost:D

Ska göra pizza ikväll, har fastnat i det och gör ofta samma tråkiga, tips på god pizza som även ska passa barn??
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Min gillar tapenade, kapris och oliver, ibland lite skinka eller salami. De gånger jag gör pizza gör jag en egen till barnet med ovanstående, och sedan en annan till oss. Allt går ju att grädda på samma plåt.
Jag vill ha fikon, rökt ost, ruccola och lufttorkad skinka (skinka och sallad lägger jag på efteråt) på min, och det har jag inte fått barnet att gilla ännu.


Gjorde risgrynsgröt till frukost, blev klar när vi var ute med vovven på morgonpromenad.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Tarte tatin:d

Du är hårt prövad av svärisarna hör jag:crazy:

Ja, det är hårda bud! Nu är jag hemma igen och får gå med i både Viktväktarna och Anonyma Alkoholister fortast möjligt. :D

Det var stor bitar (sprit)marinerade äpplen den Tarte Tatin jag fick. Och så flamberades alltsammans och man fick (god) vaniljglass till. Annars har jag bara fått Tarte Tatin med tunt skivade äpplen som ligger som tegelpannor på ett tak, om du förstår hur jag menar.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Mmmmums! Det låter jättegott!

Skaldjuren igår var gudomliga. Det sägs ju att de ska vara som bäst nu när vattnet börjar svalna av och jag får säga att det var ljuvligt goda räkor.

Slog ihop en aioli till och rostat bröd, bara. Enkelt men fina fisken!
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Himmel så gott ni äter nu, allesammans!

Dina skaldjur, Anna, Hyacinths bläckfisk och ugnsäpple, Honungs gudomliga frukost, Petruskas alla lyxigheter, hastflickas som vanligt smaskiga middagar och så vidare i all oändlighet.

Jag vill bli adopterad av er allesammans! Kanske kan ni ha delad vårdnad och någon sorts rullande schema?:angel: Ni är hur som helst mycket god inspiration om man som jag behöver få lite fart på ätandet och hitta tillbaka till lite matglädje. Jag följer tråden slaviskt även om mina bidrag är väldigt få och mycket vardagsbetonade.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Fast vi är nog en och annan som gärna lägger ut texten lite extra om våra bättre måltider och mer flyktigt nämner när vi ätit stekt ägg med stekt lök till middag. ;)

Nu är jag så allmänt övergödd att jag inte kommer att orka engagera mig nämnvärt i maten på några dagar, tex. Lutar åt linsgryta ikväll.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Kl


Lunch på wagamama, åt som alltid deras bläckfisk, och som rätt två vegetariska gyozas.
Vatten till.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

*kl*

Barndop med hembakt bröd, potatissallad som innehöll bland annat röd lök och soltorkade tomater, "vanlig" potatissallad (små bitar, vitt kladd), rökt lax, kallskuret kött och frukter av olika slag.

I kväll får det nog bli varma smörgåsar :)
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

För att kompensera kommer jag få äta en variant på korv stroganoff till middag. Det är ju en form av misär.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Här råder också misär.

Förutom att jag fick en croissant till frukost, har maten idag gått i självspäkelsens tecken: broccoli och en lammburgare till lunch, två smörgåsar nu på kvällen.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Funderar nu på nån liten glassbit för att muntra upp det. Är sjuk så inte alls sugen på vin.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Oj, hur reagerade du? Var det något nytt du hade i?

Jag fick stora sar i gommen ... Jag tror inte att det var pastasasen ... snarare att det var vasterbotten osten jag at pa lunch smorgarsarna. Tva dagar i rad, min mun ar en mess nu:meh:

Sa det blir mycket farre besok pa IKEA i fortsattningen. suck.

Kvallens middag var risotto med portvin, torkad trattsvamp tillsammans med en kartong "exotic mushrooms" och hemgjord bison korv fran en lokal slaktare i omradet. Jattegott! (Slaktaren i fraga far ett nytt besok av mig pa Mondag:d) Till efterratt blir det resterande bjornbars pie (fran igar) med vaniljsas till mig och glass till maken. Vi ater aterigen upp rester.:D
Till det hela ett glas merlot (jag hade en rejal skvatt i maten ocksa ... det firas att jag hittat en superklubb att trana hund med i omradet.:)
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Jag provade idag arlas nya panna, rostad vitlök och balsamico. Blä. Jag gjorde den med rekommenderad fläskfilé, och hade ugnsrostad sötpotatis och färsk sparris till. Såsen var sur så det liksom drog ihop sig under öronen. Tvi.
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Fyndhittade kvarglömd mangold i det patetiskt orensade trädgårdslandet, plockade in en mängd ägg från hönsens rede och fick till en trevlig frittata till den ringa kostnaden av en gul "köpelök" samt lite salt och peppar som tillsattes. :)
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Middag på tapasställe, jag valde......bläckfisk.
Är det bara jag som blir totalt enkelspårig i perioder?
 
Sv: Tittar in i ditt kök - del 6

Shepherds Pie! Fast jag använde inte lammkött utan naturbeteskött (biff). Fruktansvärt gott. Ibland blandar jag currypaste i köttfärsen och det blir ännu godare, fast en helt annan rätt.........

Gjorde sen en äppelpaj på de sista äpplena jag plockade i skogen. Blandade Madeira i smeten..... Nu tror jag minsann att jag ska dricka upp glaset Madeira som blev over :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp