tuaphua
Trådstartare
Grattis på din dag!Tack så mycket!
Vädret samarbetar, det är fullt solsken så det blir trädgård för hela slanten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis på din dag!Tack så mycket!
Vädret samarbetar, det är fullt solsken så det blir trädgård för hela slanten
Grattis på din dag!
Jag vill ha 'riktig' mirin för att laga mat med. Tydligen finns den inte i Sverige eftersom den har en viss procent alkohol i (Systembolaget säljer inte). Mirin-Fu har jag och sorten man köper från Blue Dragon och liknande som inte är mirin egentligen. Hittade ett recept på egentillverkad mirin (sake, råsocker och vatten), men innan jag sätter igång tillverkning, är det någon som hittat riktig mirin någonstans?
Här brukar jag köpa, men min referens på ”riktig” kanske är fel.
https://www.kryddlandet.se/smaksattare/olja/mirin/
Åh! Tänker på digVi vakar på distans och väntar på ett dödsbud vilken dag som helst. Ett sånt otroligt konstigt läge och en upplevelse som inte går att förstå när en älskad person har gått från frisk till att ligga på sin dödsbädd inom loppet av tre månader. Fuck cancer. Vi försöker att överleva och finna glädjen i små saker, och en viktig del i det är mat. Trösterik, god mat. Igår rostade jag grönsaker och vitlök i ugnen, mixade dem och kokade upp med vitt vin och creme fraiche och blandade ner färsk basilika, färsk oregano och färsk persilja. Blandade sen såsen med kokt pasta, hällde på stekt bacon, täckte med mozzarella och parmesan och gratinerade i ugnen. Som en ätbar kram. Idag gjorde jag friterad kyckling, samt wokade grönsaker i ponzu, teriyaki, lime, ingefära och sesamfrön, och blandade med äggnudlar. Täckte allt med färsk koriander (bara min egen tallrik förstås).
Tack. Det är förjävligt rent ut sagt.Åh! Tänker på dig
Jag förstår det. Jag kan ju naturligtvis inte veta hur det känns för er, men jag satt ju förra hösten och väntade på dödsbud gällande två olika personer som stod mig väldigt nära och det tär verkligen på en något helt otroligt.Tack. Det är förjävligt rent ut sagt.
Jag förstår det. Jag kan ju naturligtvis inte veta hur det känns för er, men jag satt ju förra hösten och väntade på dödsbud gällande två olika personer som stod mig väldigt nära och det tär verkligen på en något helt otroligt.