Under tians kikärtsgryta med röd curry och grillad paprika, pimpad med några nävar bladspenat. Porslin: Vineta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ägg håller länge i kylskåp - när man börjar bli misstänksam knäcker man dem innan man häller ihop dem med andra ingredienser.Av olika anledningar (don't ask) har jag som icke äggätare ca 30 ägg. Vad göra med dem? Läste om skånsk äggkaka men jag är en person och 4 portioner kaka innehåller fem ägg. Tips och råd?
Creme brulee, pasta,hemgjord glass och maräng är ”äggslukare” ganska ofta här. Och våfflor.Av olika anledningar (don't ask) har jag som icke äggätare ca 30 ägg. Vad göra med dem? Läste om skånsk äggkaka men jag är en person och 4 portioner kaka innehåller fem ägg. Tips och råd?
Av olika anledningar (don't ask) har jag som icke äggätare ca 30 ägg. Vad göra med dem? Läste om skånsk äggkaka men jag är en person och 4 portioner kaka innehåller fem ägg. Tips och råd?
Brunch med äggröra, bacon, vita bönorAv olika anledningar (don't ask) har jag som icke äggätare ca 30 ägg. Vad göra med dem? Läste om skånsk äggkaka men jag är en person och 4 portioner kaka innehåller fem ägg. Tips och råd?
Jag tänkte be om lite tips!
Jag köpte frusna edamamebönor och funderar nu på vad jag ska göra med dessa. Jag tänkte ha dem som ett lite nyttigare tillbehör till maten men tänkte att de kanske är lite torftiga som de är? Bör man marinera dem på något sätt? kanske blanda med något annat som ärtor eller whatever?
Hur brukar ni göra?
Ingen sås eller dressing?Jättegott i wraps! Då brukar jag bara koka upp dem och sen ha i. Typ med stekt/grillad kyckling, färsk paprika, sallad, lite majonnäs.
Ibland äter jag de som mini-förrätt med havssalt på och med pinnar.Jag tänkte be om lite tips!
Jag köpte frusna edamamebönor och funderar nu på vad jag ska göra med dessa. Jag tänkte ha dem som ett lite nyttigare tillbehör till maten men tänkte att de kanske är lite torftiga som de är? Bör man marinera dem på något sätt? kanske blanda med något annat som ärtor eller whatever?
Hur brukar ni göra?
Jag använder dem främst i grytor men tycker de är supergoda även precis som de är.Jag tänkte be om lite tips!
Hur brukar ni göra?
Är den cheddar cheese god?Den rökta regnbågen blev helt underbar Igår åt vi kolgrillade hamburgare (50/50 älgfärs och nötfärs) med mina hembakta potato buns. Det blev riktigt gott och pricken över i blev ärtskott vi fått av svärmor, det blev väldigt bra med alla andra smaker (jag körde med Johnnys Mango-habanerosenap, Johnnys Black Garlic BBQ sauce samt CajP Cheddar Cheese).