Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hade inte ätit kyckling som legat så länge.Hur gör man för att bedöma om kycklingklubbor är dåliga eller inte när de legat i marinad? De låg två dagar och sedan pga oförutsedda händelser så är det nu en knapp vecka - kall kyl hela tiden. Jag kan inte lukta eftersom marinaden luktar så starkt.
Älskar när det finns goda rester hemma, och en kan äta deviled eggs, hemlagad sill och rökt lax till frukost.
Jag är jättenyfiken på svartrot, men har inte vågat mig på att köpa det. Hur skulle du säga att den smakar? Liknar den någon rotsak i smak?Långfredagens middag innan jag åkte upp till särbon på påskafton: Kallrökt regnbågslax, svartrotsgratäng med tryffelcheddar samt en ljummen sallad på sparris, tomater och rödlök. Snabbt, enkelt och gott
För porslinsnördar kan jag avslöja att det hela intogs på Teresia från Rörstrand
Ikväll blir det älgentrecote med klyftpotatis och baconlindad sparris. Jag får rödvinssås och särbon grönpepparsås till. Vinet är oklart ännu men det lär bli något italienskt från källaren (den innehåller inget rödvin som inte är italienskt...).
Jag är jättenyfiken på svartrot, men har inte vågat mig på att köpa det. Hur skulle du säga att den smakar? Liknar den någon rotsak i smak?
Tack!Hm... den har konsistens som sparris (den kallas ju fattigmanssparris också) och jag tycker nog smaken är någonstans mellan sparris och jordärtskocka (den har ingen bitterhet som sparrisen kan ha men är inte så söt som jordärtskockan). Jag tycker den är underbar i både smak och konsistens. Mjälla, tunna rötter kan säkert fungera råa i en sallad (eller bara lätt förvällda) men grövre rötter behöver kokas för att komma till sin rätt.
Den är jättekletig att skala (mjölksaften är som klister!) så jag använder handskar.