Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Uteservering. Som en hägring.Här blev det focaccia och Aperol Spritz på uteservering. Nu mörk choklad med havssalt. Hela kostcirkeln på en gång!
Ja! Jag vet inte vad som har hänt med det skotska vädret, men jag klagar inte! Ser det som uppvärmning inför nästa veckas Spanienresa.Uteservering. Som en hägring.
Skottland är ju inte känt för spanienaktigt väder.Ja! Jag vet inte vad som har hänt med det skotska vädret, men jag klagar inte! Ser det som uppvärmning inför nästa veckas Spanienresa.
Nej, här är det så att det blir tidningsrubriker när vi har varmare väder än London. På den nivån är det. Men plötsligt händer det!Skottland är ju inte känt för spanienaktigt väder.
Uteservering. Som en hägring.
Du kanske undkom det (med panering) som vegetariskt alternativ till allt från pannbiff till rådjurssadel i dina känsliga tonår?
Åh. I måndags klev jag ut på flygplatsen i Lyon i 31 grader och starkt solsken , rena plågan. Men senare på kvällen efter timmar av körande, på uteservering i ljummen kväll, var det underbart. Med ost av drömsk kvalitet. Och extremt bra vin.
Briard och Santenay är en kombination som är tokigt bra.
Jag är uppvuxen med ordet indiansommar. Det känns ju minst sagt otidsenligt. Hur kommer ursprungsbefolkningar in i det hela - dvs, hur kommer det sig att brittsommar kallas så?De kallade det indiansommar , typ brittsommar. En sista suck av sommaren. Onödigt lyckat val av vecka för projektets leverans. Tre timmars lunch och fyra rätter med inkluderat vin och filosoferande diskussioner om livets betingelser på fransk-engelska är lite svårt att tackla för lutheranskt skolade nordbor. Men ack så gynnsamt för själen. Fast nu är jag hemma igen och väl rustad för höst och vinter.
Jag är uppvuxen med ordet indiansommar. Det känns ju minst sagt otidsenligt. Hur kommer ursprungsbefolkningar in i det hela - dvs, hur kommer det sig att brittsommar kallas så?
Jag associerade till att indiankrassen blommar, som barn. Men det är ju bara en upprepning av frågan, egentligen.
Jag är uppvuxen med ordet indiansommar. Det känns ju minst sagt otidsenligt. Hur kommer ursprungsbefolkningar in i det hela - dvs, hur kommer det sig att brittsommar kallas så?
Jag associerade till att indiankrassen blommar, som barn. Men det är ju bara en upprepning av frågan, egentligen.
Vad åt vi egentligen innan den INFLUERADE tortellinins intåg (mitt i särklass största bidrag till mänskligheten btw)?
@Miran ! Ramslöks-lökar i oktober? Funkar?
För mig funkar det. Om det funkar för dem vet jag inte. Men om du hittar dem vore det toppen.
Vad äter man med en rödvinsmarinerad lammstek? Känner inte för något tungt som potatisgratäng och sås.
En vanlig grönsallad och vinägrett, tillsammans med en enkel rödvinssky gjord på stekens sky tycker jag är bästa alternativet. Ofta är potatisgratäng lite väl tungt.
Rostade rotsaker i liten mängd med fänkål/fänkålsfrö kan också fungera bra.
Antingen det eller ugnsrostad palsternacka skulle jag satsa på, beroende på hur höstig/somrig du känner dig idag!Jag funderar på en grekisk sallad och ett gott bröd?
Jag funderar på en grekisk sallad och ett gott bröd?