Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker inte att det brukar hända så himla mycket när jag marinerar, men det är ju lite roligt ändå. Något recept hade jag inte brytt mig om att följa, men beroende på vad du ska dricka till maten och vilken färg på maten du föredrar, hade jag valt vin efter det. Tex oxiderar ju inte vitt vin på samma vis som rött ofta gör, särskilt om man lagar maten i gjutjärn, vilket jag i övrigt trivs med.Har en lammstek i frysen som måste tillagas och vill marinera den. Hittat två recept, ett med vitt vin och ett med rött. Funderar på vilket smakar bäst. Det med rödvin har honung, vitlök och rosmarin, det med vitt vin har köttbuljong och vitlök med rosmarin.
Har någon marinerat lammstek?
Jag tycker inte att det brukar hända så himla mycket när jag marinerar, men det är ju lite roligt ändå. Något recept hade jag inte brytt mig om att följa, men beroende på vad du ska dricka till maten och vilken färg på maten du föredrar, hade jag valt vin efter det. Tex oxiderar ju inte vitt vin på samma vis som rött ofta gör, särskilt om man lagar maten i gjutjärn, vilket jag i övrigt trivs med.
Jag hade definitivt använt rött vin, tycker det passar bra som lammarinad (dricker inte till maten då men ja, använder det glatt i marinader/grytor )Har en lammstek i frysen som måste tillagas och vill marinera den. Hittat två recept, ett med vitt vin och ett med rött. Funderar på vilket smakar bäst. Det med rödvin har honung, vitlök och rosmarin, det med vitt vin har köttbuljong och vitlök med rosmarin.
Har någon marinerat lammstek?
Jag har fullt av förkylningsblåsor i munnen, som hela övriga familjen. Matlusten är något dämpad, så vi lever på pasta.
Till lunch åt jag dock havskatt, herrejössesgott. Lunchhaket vid skolan är toppen på tisdagar, de kan fisk.
Vilket ställe är det?
Alltså, det ligger bortom ära och redlighet i Tomelilla