Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det borde ju fungera med den ugnsbakade pumpan! Den picklade är det nog svårare med tror jag?!Soppa?
Jajjemän! Det var exotiskt, säkert lika miljöbelastande med frakt och allt inräknat som att köpa bananer eller någotTänk så exotiskt du får det att låta!![]()
Picklad hade jag haft på smörgås med färskost, eller som salladstillbehörJa det borde ju fungera med den ugnsbakade pumpan! Den picklade är det nog svårare med tror jag?!
Visste väl att jag kunde lita den här tråden!Picklad hade jag haft på smörgås med färskost, eller som salladstillbehör![]()
@Hyacinth Hat du lunchat i Malmö än eller var det nästa vecka?
Boeuf Bourgogne (hur sjutton stavas det?)
Älskar att när din middag "blev lidande" så beskriver du något som en annan vore riktigt nöjd med att dra ihop en vanlig fredagskväll sådär, utan AW!Här var soligt och väldigt vårigt igår, så jag drack kaffe ute på eftermiddagen och fortsatte sen med AW på en annan uteservering (och drack något urtrist alkoholfritt, men åt väldigt goda mandlar). Middagen blev således lidande och vi hafsade ihop halloumi, stekt aubergine och squash, srirachamajonnäs, surgurka, bladspenat och ramslök i färdiga tortillabröd (bröden behövde ätas upp, sist vi köpte tortillabröd möglade de och fick slängas och det är ju inte okej). Slafsigt gott.
Till frukost idag surdegspannkakor på rågsurdeg med hemkokt plommonsylt på någon och keso och tinade hallon på någon. Min partner är lätt amerikaniserad och äter sina med lönnsirap (och bacon säkert, om det hade funnits).
Min middag kommer att bli svårt lidande idag, då jag kommer att vara i tidsnöd mellan hästeriet och så teater redan kl 19. Hur dags äter kulturtanter sin middag, undrar jag.
Funderar på att äta något att överleva på, bara, före teatern. Tex två bananer. Och så förbereda nån sorts teatersupé till efteråt.
Mina föräldrar brukar äta räkmacka och ta ett glas vitt i pausen, men jag är på tok för snål för det.