Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men har du inte redan övningskört och det, tja?Måste: jag har börjat övningsköra. Eftersom jag är jag lovade jag på stående fot tårta om jag lyckas ta kortet enligt plan.
Men har du inte redan övningskört och det, tja?
Det blev finska rispiroger (från Coop, värmda i MICRO) med äggsmör. Strax ostkaka från Vrigstad (värmd i vanlig ugn).
Kokt ägg hopmosat med smör. Finsk tradition.Yes! Men vad i hela Hälsingland är Äggsmör?
Spännande. Det finska köket är mig främmande. Något mer bekant med den finska alkoholen.Kokt ägg hopmosat med smör. Finsk tradition.
Rispirogerna kan nog även ses som karelska, tror jag.Spännande. Det finska köket är mig främmande. Något mer bekant med den finska alkoholen.
Spännande. Det finska köket är mig främmande. Något mer bekant med den finska alkoholen.
Rispirogerna kan nog även ses som karelska, tror jag.
Bihustrun blev förtjust i dessa piroger vid ett kort besök i Helsingfors i sin ungdom.Jag är fjärdedels finsk men karelska prioger är inte det vi fått med från släkten/barndomen. Kålrotslåda till jul och bastu däremot!