Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh vad god den ser ut! Vad är det för något?Sen frukost avslutas med den sista lilla biten av gårdagens tårta.Visa bifogad fil 13908
Åh, den åt jag också häromveckan. Fenomenalt god! (glassen alltså. Men din lunchfisk var säkert också fenomenalt god! )Lunchen blev resterna av gårdagens fisk, med Magnums nya mintchokladglass som förrätt på väg hem från stallet.
Nån sorts skrytsockerkaksbotten. Sen vit chokladmousse överst, och de andra två lagren är vit chokladmousse med lingon- resp blåbärspulver.Åh vad god den ser ut! Vad är det för något?
Pasta och kantateller. Jag dör.Det plockades en del kantareller förra året. Företrädelsevis av min syster. Jag fick dock förvara rätt mycket av den i min frys. Hon gnällde här om dagen för att hennes svamp var slut, så jag sa att jag hade lite kvar. Räknade idag och det var visst 16 burkar. Så hon fick hälften och jag har gjort svingod kantarellpasta till middag nu på kvällen. Blir några lunchlådor också. Nästa grej blir nog paj. Eller pasta! Det är gott med pasta
Finns det andra, höll jag på att sagt, men ja. Gula. Eller bruna, beroende på hur man ser det Goda, hur som helst! Det var ett helt sinnessjukt svampår förra året. Min syster hittade ett ställe som hon tog med vår 80 år gamla far till. Han har plockat en del kantareller i sitt liv och han hade aldrig sett något liknande. Det var mer som att skörda än att plocka... Sen gör min ekorrgen att jag trivs väldigt bra med att ha svamparna lagrade i frysen istället för att äta dem Men nu jävlar ska de ätas upp! Tyvärr hade jag inget vlin hemma. Det är helt klart bättre med vlin.Pasta och kantateller. Jag dör.
Gula kantareller, alltså?