Om jag kommer på buke-träff till dig någon gång lovar jag att ta med nybakade kanelbullar.Mina bullar är oätliga, jag har gett upp Enklare att be svärmor plus att jag äter inte mycket sötebröd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om jag kommer på buke-träff till dig någon gång lovar jag att ta med nybakade kanelbullar.Mina bullar är oätliga, jag har gett upp Enklare att be svärmor plus att jag äter inte mycket sötebröd.
Då skulle jag välja gräddfil eftersom jag gillar syran.
Min mamma är bra på mat och jag har vuxit upp med att mat är en stor och rolig och viktig grej. Men numera känns hennes mat lite gammaldags och slätstruken och jag tycker att min mat är bättre. Det tycker hon också.Jag lagar bättre mat än min mamma. I allmänhet.
(Min mamma tycker inte om att laga mat. Jag är uppväxt med att inte riktigt veta vad det är jag äter )
Jag lagar bättre mat än min mamma. I allmänhet.
(Min mamma tycker inte om att laga mat. Jag är uppväxt med att inte riktigt veta vad det är jag äter )
Borde pickla rödlök till falafeln.
@Hyacinth Apropå falafen, gör du den själv? Och den håller ihop i friteringen och blir inte stenhård?
Jag har inte försökt på många år, efter ett par tragiska misslyckanden i min ungdom.
Åh, det ska jag också prova! Jag bor dessvärre i lite för hipstriga kvarter för just falafel, men jag ska undersöka möjligheterna med det snaraste.Jag gör aldrig egen falafel längre. På närmsta haket kan man köpa enbart bollarna på take away, 6 st stora för överkomliga 15 kr om man ber snällt. Nyfriterade och underbara. Mvh från falafelns högborg Malmö
@Hyacinth Apropå falafen, gör du den själv? Och den håller ihop i friteringen och blir inte stenhård?
Jag har inte försökt på många år, efter ett par tragiska misslyckanden i min ungdom.
Jag har använt falafelmix rätt ofta i perioder, som varit helt ok. Fast jag steker dem snarare som små biffar. Förutom att jag slipper friteringsförnedring då, inbillar jag mig också att det hela blir något mindre fett.Jag kan göra ätliga falafelplättar, men jag köper på falafelhaket istället. Godare och enklare. Hör hummus och baba ganoush istället och picklar lök...
finns en glutenfri falafelmix jag använder på landet, det är faktiskt okej.
Jag har använt falafelmix rätt ofta i perioder, som varit helt ok. Fast jag steker dem snarare som små biffar. Förutom att jag slipper friteringsförnedring då, inbillar jag mig också att det hela blir något mindre fett.
I Malmö sammanfaller väldigt mycket, delvis tack vare stadens storlek, delvis tack vare något särskilt Malmöaktigt, har jag en känsla av när jag är där.Du kan handla dem i de ohipstriga kvarteren, och värma på galler i ugnen hemma på kvällen @Petruska
(Här sammanfaller dock de hipstriga kvarteren med falafelhaken!)
Bra idé med naan, det ska jag också köpa ute nästa gång.