Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kycklingfrikadeller i långputtrad tomatsås med pasta blev det här. Premiär för att använda kycklingfärs för både sambon och mig. BARNET vräkte i sig men tyckte tomatsåsen var lite stark. Hon har börjat äta bättre de senaste dagarna - vi är försiktigt optimistiska (läs: överlyckliga). Jag hade även gjort lite ugnade potatisklyftor kryddade med rosmarin och salt, men jag glömde att ta av dem så sambon åt hälften till middag och var snabb med att skopa ner resten i matlådan. Om ni undrar över kombon pasta + potatis så var det för att jag hade missat att det skulle vara pasta till. :D

Sambon gjorde även en svartkålssallad med bl.a. röd spetspaprika i, men den hann jag inte heller ta av innan jag blivit för mätt. Men den lämnade han iaf kvar en slatt åt mig till morgondagens lunch. :up: :D

Det finns två saker som jag kan identifiera och tacka nej till oavsett hur full jag är: puckade snubbar och att äta djur. Annars brukar jag gå med på det mesta! :D
Min erfarenhet är snarare att puckosnubbefiltret försämras kraftigt vid en viss grad av fylla. Alldeles för tidigt, till och med. Men det kanske är lite OT :o

Min erfarenhet är snarare att puckosnubbefiltret försämras kraftigt vid en viss grad av fylla. Alldeles för tidigt, till och med. Men det kanske är lite OT :o
Jag tummar "hellre" på den principen än den andra. :rofl:

Men det där med att äta kött på fyllan är lite intressant, har diskuterat det med kompisar och blandkostare verkar tycka att det är något som kan hända och fullt förståeligt medan veggosarnas tycker att det inte finns i deras föreställningsvärld nästan. Typ är du så full att du "glömmer" att du är vegetarian/vegan så är du för full för att stå upp (hindrar i och för sig inte att man gör en Hasselhof men ändå). Jag känner en person som har fylleätit kött som vegetarian men denne är on/off veggo/blandkostare och äter kött i perioder vanligtvis.

Pasta ihoprörd med Creme fraiche, grillad paprika (från burk pga huvudvärk och trött) och spenat. Inser att jag har lite svårt för det där söta med paprika men annars helt ok.

Jag tummar "hellre" på den principen än den andra. :rofl:

Men det där med att äta kött på fyllan är lite intressant, har diskuterat det med kompisar och blandkostare verkar tycka att det är något som kan hända och fullt förståeligt medan veggosarnas tycker att det inte finns i deras föreställningsvärld nästan. Typ är du så full att du "glömmer" att du är vegetarian/vegan så är du för full för att stå upp (hindrar i och för sig inte att man gör en Hasselhof men ändå). Jag känner en person som har fylleätit kött som vegetarian men denne är on/off veggo/blandkostare och äter kött i perioder vanligtvis.
Jag tänkte på det. Hälften av alla jag känner är veg, typ. Varför skulle de äta kött på fyllan? Tanken utgår ju från att de VILL äta kött och varför skulle de vilja det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka