Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du kunde kanske tillåta dig en grekisk SOPPA istället? Det är påsk i Grekland den här helgen, och då äter man den här smakliga anrättningen:

Magiritsa-recipe-Greek-Easter-soup2.jpg

Det är mageiritsa, en soppa på de inälvor man tar ur påsklammet (som grillas just idag). Är man riktigt traditionell ska tarm finnas med bland godsakerna.
Av beskrivningen att döma bör den soppan bli en rätt effektiv bantningskur.

Du kunde kanske tillåta dig en grekisk SOPPA istället? Det är påsk i Grekland den här helgen, och då äter man den här smakliga anrättningen:

Magiritsa-recipe-Greek-Easter-soup2.jpg

Det är mageiritsa, en soppa på de inälvor man tar ur påsklammet (som grillas just idag). Är man riktigt traditionell ska tarm finnas med bland godsakerna.

Men nej:wtf:
Inälvssoppa! Det är i klass med leversmoothie...
Grillat lamm däremot:love:

Livet är en PRÖVNING (matmässigt) just nu. Dricker i protest slemmig chokladshake.

Av beskrivningen att döma bör den soppan bli en rätt effektiv bantningskur.

Men nej:wtf:
Inälvssoppa! Det är i klass med leversmoothie...
Grillat lamm däremot:love:

Livet är en PRÖVNING (matmässigt) just nu. Dricker i protest slemmig chokladshake.

Den är en mycket effektiv bantningskur. Jag har smakat en sked en gång och höll på att storkna.

Jag lider med dig @Hyacinth! (Jag provade mina bikinis igår och är traumatiserad. Det kan bli pulver här med).

Friterade räkor och jalapeño poppers till brunch alldeles strax. Jag tröstar mig med att jag behöver nog inte ta till pulversoppor eftersom jag har ett gigantiskt lass ved på gården (dvs jag borde kunna jobba av mig det hela).

Särbon ville ha sådana där poppande räkchips också. De kan jag hoppa över, så goda är de inte.

Bikinitrauman är inte att leka med.
Jag har av princip inte bikini. Jag kör baddräkt med korta ben. Skulle nog gilla burkini.
Åh jag vill också ha sådana, hatar för det mesta bikini (framförallt när jag badar i pool i jobbet :down: ), men hittar inga vettiga baddräkter som jag gillar.

Vart hittar du dina?

Idag blev det tidig middag (så jag inte dör av svält när jag och @Ceta ska ut och kvällspromenera :D) beståendes av orientaliskt tunnbröd (inte Liba utan någon ny sort som var god), bulgursallad med persilja, granatäpple, valnötter och selleri samt kryddad fläskkarré. Brukar inte vara ett stort fan av fläskkött (möjligen med pulled pork som undantag) men det här var en kravmärkt svensk gris (det är ju bra eller nåt) och med riktigt trevlig kryddning bestående av kanel, kryddpeppar, kardemumma, nejlika och chili (luktar pepparkaka i hela huset :D). Turkisk yoghurt till det.

Bikinitrauman är inte att leka med.
Jag har av princip inte bikini. Jag kör baddräkt med korta ben. Skulle nog gilla burkini.
Jag har letat, men konstigt mog (!!!) verkar burkini utan huva inte finnas. Jag har inget behov av kapuschong när jag simmar.

Senast ändrad:
Tofu Tikka Masala med råris. Vanliga vad-fan-ska-vi-äta-till-middag-jag-vet-tikka-masala-är-ju-gott!

Och ja, det är ju gott. Men nu ska jag med glädje läsa de både tidningarna Vego och Vegourmet som ligger olästa på hyllan :love:

Precis, det är ett väldigt luftigt hamburgarbröd. Veganskt tror jag, för Max har det till sina veganburgare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka