Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här verkar inte bli något smörgåstårtetema heller tyvärr, om man då inte räknar kålmackan i måndags. Men tänker att smörgåstårta måste ha minst två lager bröd, annars är det ett smörrebröd (på tal om danska igen). Ska käka burgare till lunch idag, det måste ju vara mer rätt på temat :laugh:

Ni som är friska och orkar laga mat: Hur går det för er med smörgåstårteutmaningen?

Jag ser inte många inlägg om leverpastejdoppade kräftstjärtar på en bädd av bröd, majonnäs och druvor, tycker jag.

Det går ytterst dåligt!

Jag åt visserligen leverpastej imorse, men på rågbröd, med ättiksgurka på - inte en vindruva eller kräftstjärt så långt ögat når. Ikväll ska vi äta skaldjur i någon form - kanske kan jag klämma in en skinkros eller två där? Jag börjar alltmer tro att grejen med smörgåstårta är surf 'n turf-temat, egentligen.

Det går ytterst dåligt!

Jag åt visserligen leverpastej imorse, men på rågbröd, med ättiksgurka på - inte en vindruva eller kräftstjärt så långt ögat når. Ikväll ska vi äta skaldjur i någon form - kanske kan jag klämma in en skinkros eller två där? Jag börjar alltmer tro att grejen med smörgåstårta är surf 'n turf-temat, egentligen.
Men om man ser det över dygnet så blir det ju rätt? Smörgåstårta i magen helt enkelt.

Okej. Jag erkänner, jag har snöat in totalt. Idag den vanliga dressingen med sesamolja, lime, fisksås, dijon och misopasta och så paprika, salladslök, koriander, morot, finstrimlad fänkål, rå broccoli med rostade mandlar och strimlad hårdstekt tunn svampomelett. Så sinnesjukt gott.

Reser mig sakta ur misären. Pasta och köttfärssås som får koka länge. Jag roar mig med att göra den på lammfärs, squash och aubergine, förutom lök och tomat. Massor av mejram, salvia och rosmarin i samt en skvätt vin.

Grubblar på smörgåstårtetemat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka