Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beklagar misären. Har du lust att repetera carbonarareceptet? Jag har ett vagt minne av att ha läst om det, men där tar det stopp.
Man slipper grädde, det är själva poängen!

Stek bacon som får rinna av. Koka pastan. Spar pastavatten! Blanda äggulor (jag tar oftast ett helt ägg och en gula, alltså råa) och en massa riven parmesan samt svartpeppar. Rör ut med lite pastavatten. Häll tillbaka pastan i grytan, ha den över svag värme, rör ner blandningen och späd med ytterligare av kokvattnet om det behövs tills det blir lagom krämigt. Blanda ner bacon.

Det blir krämigare och godare än med grädde och samtidigt inte gräddigt. Win-win!

Jag åt en PPP-soppa, min KÄRASTE fick en wok med udonnudlar, lite lövbiff, massa färsk chili, tamari, tamarind, fisksås, vitlök, lime, paprika, skalad gurka, morot och koreansk chili. Allt lades ovanpå sallad, sesamolja och sesamfrön på toppen.

Sjuk, less, deppig. Så det blev fulpizza. Förresten åt jag en fantastiskt god finpizza i fredags toppad med bacon, feta och dadlar. Himmelsk!

Sambon impade på hemkunskapsläraren på jobbet med tofubullarna han hade med sig i matlådan; hon bad om recept.

Jag tänkte på smörgåstårtor och åt en vindruva idag - räknas det? @Petruska :D

Insåg att jag, på riktigt, får äran att göra smörgåstårta till 30 pers i typ nästa vecka så är inte helt sugen på att fixa någon den här veckan :D
Fast smörgåstårtetema behöver väl inte betyda fullfjädrad smörgåstårta?

Jag funderar på att försöka uppfinna något i stil med den i tråden omtalade kålmackan, som mitt bidrag till temat, bara jag blir lite piggare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka