Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag åt också kålmacka med trevligt sällskap igår :D
Middag blev rester av vitlöksbräserad svartkål, favabönor, coleslaw, yoghurtbollar, kall pasta och blandsallad. Tur man har stålmage för all kål!

Igår åt jag svensson-köttfärssås, rivna morötter och något överkokt pasta på min gamla arbetsplats. Överraskande gott! Mellanmål blev en TipTop och middag blev te och bagels med whiskycheddar. Det låter påvert, men jag var himla nöjd med den middagen!

Jag bakar 85456534564 stycken drömmar till skolan.
Tydligen är det tradition att klassen ska baka (alla 23) och sen sälja tillbaka kakorna till föräldrarna.
Så himla FINT:rage::meh::cautious::arghh:

Är försvagad av pulver och orkar inte protestera.

Ikväll får resten av FLOCKEN äta rester, den som har andra önskemål blir obönhörligt zappad.

Imorgon vill BARNET ha tacos, jag planerar att göra en smörgåstårtetaco. Ska ju ändå inte äta den:D

Och nej, @mandalaki , ingen leverpastej.

Jag bakar 85456534564 stycken drömmar till skolan.
Tydligen är det tradition att klassen ska baka (alla 23) och sen sälja tillbaka kakorna till föräldrarna.
Så himla FINT:rage::meh::cautious::arghh:

Är försvagad av pulver och orkar inte protestera.

Ikväll får resten av FLOCKEN äta rester, den som har andra önskemål blir obönhörligt zappad.

Imorgon vill BARNET ha tacos, jag planerar att göra en smörgåstårtetaco. Ska ju ändå inte äta den:D

Och nej, @mandalaki , ingen leverpastej.
Vilket jäkla oskick med kakorna! Jag är djupt imponerad av att du klarar att baka och inte ligger på golvet och gråter.

Gode Gud... Tack och lov är de 6 år, så de ska nog till Skansen eller nåt. Aldrig mer kanothajk. Jag hatade det. Allt smakade t-sprit, det var tvestjärtar i tältet och jag frös som en gnu.
När du följer med som förälder måste du dölja att du inte gillar t-sprit, tvestjärtar och svenskt väder. Samt bada under glada rop och organisera brännbollsmatcher och poängpromenader. Du kommer att finna ditt sanna jag! Innerst inne är du scoutledare!

Sjuk. Tvingades jobba en stund, köpte sallad i studentfiket. Förmådde inte äta upp den. Åt yoghurt hemma, kompletterat med en påse godis. Magknip. Inte ens kaffet är gott.

Smörgåstårtetemat får vänta tills/om jag blir frisk

När du följer med som förälder måste du dölja att du inte gillar t-sprit, tvestjärtar och svenskt väder. Samt bada under glada rop och organisera brännbollsmatcher och poängpromenader. Du kommer att finna ditt sanna jag! Innerst inne är du scoutledare!

Åh, du har varit i skärselden hör jag. Jag skulle vara så usel. Tur jag har PIPPIN, han gillar sånt där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka