Tittar in i ditt kök, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår grillade vi och dagen innan blev det rökta räkor (vilken överraskning, eller hur? :D). Helgrillad fläskfilé med romrussinglaze och fyllda champinjoner. Strips till och jag fick tzatziki och partnern påsbea (för han är som en vampyr när det gäller vitlök :meh:).

För att inte slösa för mycket med briketterna har jag börjat grilla med något annat än middagen som passar att äta dagen efter. Den här gången blev det kycklingben och kycklingklubba med apelsin/ingefärsglaze så det blir lunchen idag :up:

Det där låter så äckligt att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen :(
Nä, smörgåstårta får ju lätt den effekten :(

(När jag åker till en av "mina" grekiska öar har jag alltid med ett helt batteri tuber från Kavli med räkost, baconost osv. En grekisk familj som bodde i Sverige för många år sedan älskar och saknar dem. Mannen äter direkt ur tuben :laugh:)

Jag är inne i en svår asiatisk period. Förra veckan, till lunch, åt jag indonesisk panangcurry på tisdagen, pad thai både onsdag och torsdag (åt inte upp hela portionen på onsdagen), någon sorts god strimlad biff med nudlar och grönsaker i fredags... i lördags kväll var jag tvungen att åka ner på stan och köpa dumplings till middag, i går åt jag samma dumplings från samma ställe till sen lunch, och igår kväll efter bokcirklande köpte jag med mig yakiniku från Sushi Yama.

Med andra ord - fantastiskt gott, alltihopa. Fast det blir ju onödigt dyrt att hålla på och äta hämtmat hela tiden! Är inne i en sådan period bara, innan vi vet ordet av kommer jag väl att äta raggmunk med fläsk och köttbullar istället. Ja, i fredags åt jag visserligen spaghettini puttanesca till middag, det var inte så värst asiatiskt. Men hade jag haft ätpinnar tillgängliga hade jag antagligen plockat fram dem ;)

Misär, misär, misär. Sjuk och ensam hemma. Kaffe och en ostsmörgås som på inget vis kan ses som en del av veckans utmaning. Planen var att min partner medelst tankeläsning skulle fatta att jag behövde en (god) pizza, samt hämta en sådan åt mig. Men inte då!

@Anna Du är ju inte klok! :D

@Anna Du är ju inte klok! :D

Nej, inte det minsta! Det har jag aldrig påstått! ;)

Förresten - jag gick förbi Old Persia på Torggatan idag och kikade på deras meny - jag har alltid trott att de bara var en pizzeria (och har därmed undrat över namnet!) - men har bara varit där vid lunchdags och då är det antagligen bara pizza. Nu på kvällen såg jag ett gäng persiska rätter på menyn och undrar om du, eller någon annan, vet om den persiska maten där är bra?

Igår helstekt älgfilé (som smakade gammal tjur tyckte jag) och blomkål-morotsmos, lite saltgurka på sidan om också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka