Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svartsoppa?Soppan vilar nu på balkongen till imorgon. Tror den blev bra. Men svart. En utmaning att äta.
Svartsoppa?
Jag är i Loughborough på jobbresa, så jag fick klämma in matutmaningen på restaurang. Illgrön ärtsoppa med grädde och vitt vin och räkor på toppen. Fabulöst! Trevligt med lite grönsaker också då resten av dagens kost har bestått av smördeg, kött och ost i olika former. Jo, ett päron fick jag med på lunchrasten också.
Imorgon ska vi tydligen äta på turkisk restaurang. Det ser jag fram emot.
Jag är så obildad att jag inte har nån större koll på Jaggers resdagar. Var de många? Långa? Svåra att fånga? Fulla av kött och ost? Isåfall håller jag med om att mina är likartade! Jag har dock haft hejdundrande roligt hela dagen så även om den lekamliga förningen lämnade mer att önska så var min andliga spis högst tillfredsställande.Du har resdagar som Mick Jagger för 20 år sedan
Troligen mer knark än får
Och hörrni! Nästa veckas utmaning?! Vad säger ni om den?
Och hörrni! Nästa veckas utmaning?! Vad säger ni om den?
Nu har min Dyra Moders 77-årsdag firats. Jag hämtade två sorters dumpling och två sorters anka på en bra kinesisk restaurang i närmiljön. Köpte även en prinsesstårta på ett konditori. Vin enligt @Hyacinth s RINGMÄRKTE och öl enligt lokal sed.
Underbart smidigt det här att helt rationalisera bort matlagningen vid en familjebjudning!
Vinet funkade alldeles utmärkt! Två flaskor rann smärtfritt ner i fyra vuxna. Sonen höll sig till öl. (Han passar på att grunda lite på hyfsade sorter i föräldrahemmet när tillfälle ges.)Funkade vinet bra till maten?
Nej! Tänk på de stackars veganerna, eh jag menar hönorna. Jag vill inte äta ägg men jag vill vara med på utmaningen.Jag tänkte annars föreslå ägg, eftersom vi går in i påskveckan.