Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter underbart alltihop! GW-programmet är det enda jag ser på tv, min man och jag ligger i soffan varje tisdag och fnissar åt hans oneliners. Hoppas frukosten levererade!

Förresten, undrar om det är samma ställe som första gången JAG åt thaimat? Det fanns en bil mitt i rummet där man kunde sitta. Det är det enda jag kommer ihåg, förutom den helt otroliga smaksensationen av grön curry med tofu. Jag hade aldrig upplevt något liknande och var helt i chock.

Han är SÅ underhållande!
Frukosten var kanongod, de hade en omelettkock som man specialbeställde av :up:

Sukha Thai hette stället, såg tyvärr ingen bil men den kanske rykt om din thaiupplevelse också var på 90-talet? :D

Gjorde nämnda jordnötssoppa idag och fufu på matbanan. Soppan blev överjordiskt god och fufun var inte dum alls! Jag hade tänkt göra den på kassava men den var slut så efter lite googlande medan jag stod i affären fick det bli matbanan istället. Tyvärr var det "lågkolhydratsalternativet" av fufu enligt googleresultaten. :down: Hur som så var det jättekul att laga något nytt och att det blev så jäkla gott!

Jag gjorde f ö fufun i matberedare så att inga fingrar riskerades. :laugh:

Gjorde nämnda jordnötssoppa idag och fufu på matbanan. Soppan blev överjordiskt god och fufun var inte dum alls! Jag hade tänkt göra den på kassava men den var slut så efter lite googlande medan jag stod i affären fick det bli matbanan istället. Tyvärr var det "lågkolhydratsalternativet" av fufu enligt googleresultaten. :down: Hur som så var det jättekul att laga något nytt och att det blev så jäkla gott!

Jag gjorde f ö fufun i matberedare så att inga fingrar riskerades. :laugh:
Vilket elände. :( Jag hoppas att du inte har drabbats av några svåra bristtillstånd nu.

Matbanan - du bara mixade den, alltså?

Jag äter scrambled tofu med selleri och rökt paprika och ett lass stekt finstrimlad vitkål till. Beige men gott!

Jag har ätit små tacos. Majstortillas med bönor, chili och lite annat, vändstekta i panna. Till serverades mosad avokado, banancharlottenlök, absolut ingen koriander men mynta och nån skum grön chilisås på pyttig flaska. Bubbelvatten till.

Kvallen's middag blev biff men blomkal/turnips mos med en shiitake svamp sas till. Himmelskt gott och en i ovrigt mycket trevlig middag med ett gott vin fran Californiens vindistrikt. :d

Fargerna ljuger ... det sag mycket aptitligare ut i verkligheten och den lilla kvisten var gron da det var gronpeppar som garnering for att det var gronpeppar sas.

IMG_0099_zpse2govezo.jpg

Linssoppa ur frysen var inte riktigt vad jag tänkte skulle bli mitt bidrag i veckans utmaning, men så blev det. Ursprungligen var det dock en gryta, som jag spädde och kryddade upp till soppa. Piffade med ramslök, rostade solrosfrön och fet yoghurt med citronzest. Allt blir bra med lite piff!

I förrgår potatis, diverse grönsaker och älgfilé skuren som skav, alltihop tillrett i långpanna i ugn. Förvånansvärt gott. Igår samma sak minus kött, potatis och plus massor av andra grönsaker.

Idag ingen aning. Tog dock ner en del av torrköttet för ett par dagar sedan så kanske äter en bit av det om inget annat bjuds.

Soppan vilar nu på balkongen till imorgon. Tror den blev bra. Men svart. En utmaning att äta.

Ikväll blir det en köttbit, sötpotatis i ugn med rosmarin, vitlök och ohälsosamma mängder salt. En bourgogne till är planen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka