Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag blev det så den ignorerade ryggbiffen till middag. Klyftpotatis i ugn som var aningens för mycket pepprad, en rejäl grönsallad med jättemycket ärtskott i och så fuskbearnaise gjord på det som blivit över av min hemslagna majonnäs. Mums!

(Gräddtårta till frukost.)

Åh vad alla har ätit kött idag! Det enda målet mat som var någorlunda vettigt var frukosten. Lunch blev en macka på stående fot efter en miserabelt dåligt strukturerad och planerad dag där jag hade handledning och undervisning och plötsligt ingen lunchrast. O_o Därför blev det pannkakor och sylt när jag kom hem. Sen har jag druckit två baljor te under tiden jag har läst examensarbeten. Jag antar att jag firar med en macka när jag är klar. Eller en pannkaka eller två.

Imorgon vill jag ha riktig mat! Jag längtar efter min goda lunchlåda med panerad zucchini, oliv- och kaprisstinn tomatsås, pasta och parmesan... :love:

Någon i tråden som känner till Umeå? Chansar igen pga lyckade tips om Gbg.
Åker till Umeå på fredag förmiddag, tänkte ta ut min studentlillasyster på fancy lunch med ett glas cava. Kan ju googla också men roligare med tips! :)

Någon i tråden som känner till Umeå? Chansar igen pga lyckade tips om Gbg.
Åker till Umeå på fredag förmiddag, tänkte ta ut min studentlillasyster på fancy lunch med ett glas cava. Kan ju googla också men roligare med tips! :)
Värst vad du far runt!

Brutalt tillagad skreitorsk(apropå Norge) med stekta grönsaker till middag här. Äckelsöt choklad under kvällspromenaden(mitt promenadsällskap hörsammade mina pms-relaterade chokladcravings och grävde fram Marabou salta mandlar ur sin väska) kompenserade bristen på snabba kolhydrater i måltiden. Ack, vilka kulinariska höjder denna måndagskväll tagit mig till!

Kött här också. Det var en portion strimlad älg kvar sedan igår så jag snabbstekte den och gjorde någon form av wok på det hela. Det blev gott men jag var kanske lite väl generös med chilin :o

Pasta med pesto kommer jag att få! Men det är god pesto, med pinjenötter och saker i. Färsk basilika osv. Det italienskspråkiga receptet säger att det ska vara ligurisk olivolja, men där detta påvra hushåll bet.

Nej, partnern! En klippa i mitt kulinariska liv.

Men vet du! När jag messade partner att jag inte blev mätt av min lunchlåda, svarade han att jag måste äta något på eftermiddagen för annars är jag outhärdlig till middagen! Har man någonsin hört talas om värre brist på hyfs!?

Illa, illa :( Vart är världen på väg egentligen?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka