Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var det tänkt att det skulle bli wokade grönsaker, jordnötssås, nudlar med lime och vårrullar. Men partnern handlade efter fel lista och kom hem med honung och pannkakor istället för lime och kokosmjölk. Woken får bli imorgon och så blir det pizza idag.

Minns inte om den hette så. Men svarta kartongen. Har prövat mozzarella/pesto också, den var god.

Läste i Hunger om en fryspizza med hög svansföring, Tonys. De har pizzeria i Norrköping, eller om det nu var Linköping, har blivit Årets pizzabagare osv.

Deras fryspizza kostade 47 spänn - och var en katastrof. Den blev aldrig färdig trots att jag ökade både tiden och värmen. Degen var ogräddad, tomatsåsen torr, osten osmält osv. Blä.

Jag har också testat den och gör heller inte om det :meh:

Måste ju fota älg i skog-rätten
Du får skylla på buke om någon klagar, jag tror jag talar för fler när jag säger att jag är väldigt nyfiken :D

kl
Tog fram lite redan-strimlat-och-uppstekt kött från frysen och gjorde en pastasås med schalottenlök, massa vitlök, grädde och créme fraiche. Mjölk till men det blir ett glas rött till efterrätt istället :d

Risonirisotto med champinjoner och sojabönor och quornfiléer.
Kladdkaka.
En halv pizza Vegetariana.

Här blev det pasta, oriccetti med en snabb sås på fintärnad vinmarinerad kassler, små gröna ärtor, röd mangold, kycklingfond och vispgrädde. Toppades med nyriven parmesan.

Till kaffet blir det en Wienerfastlagsbulle.

Tyvärr var vresrosen ett par blomblad som helt försvann i rödbetssmaken. Hårt karamelliserad rödbeta, men det var tjusigt med bladen. Rödbetan var den tristaste rätten, havskräftan var helt magisk och så även torsken. Älgen var inte heller dum, och en helt ny grej för mig.

Idag tänkte jag göra skinkfrestelse. Plus att jag tänkte tvinga i familjen en massa grönsaker (morot, broccoli samt rostade kikärter med vitlök och chili). Till efterrätt blir det fruktsallad med vaniljglass och smält choklad.

Idag tänkte jag göra skinkfrestelse. Plus att jag tänkte tvinga i familjen en massa grönsaker (morot, broccoli samt rostade kikärter med vitlök och chili). Till efterrätt blir det fruktsallad med vaniljglass och smält choklad.

Vad är en skinkfrestelse?!?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka