Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inspirerad partner har kommit hem efter en vecka i Nästanspanien aka Kanarieöarna. Han lagade Fabada Asturiana till middag. Underbart gott med mängder av saffran! De här åren då saffranet ligger bra i pris är klart bättre än den andra sortens år.

Inspirerad partner har kommit hem efter en vecka i Nästanspanien aka Kanarieöarna. Han lagade Fabada Asturiana till middag. Underbart gott med mängder av saffran! De här åren då saffranet ligger bra i pris är klart bättre än den andra sortens år.
Törs man fråga om du använder vanlig Saffran a´la ICA etc eller har du tillgång till bättre sort? ÄR andra sorter bättre??

Ikväll blev det rester eftersom jag var trött och aphungrig efter stallet och maken är förkyld och ur skick att laga mat. Köttfärsbiffar, brunsås, potatismos och lingonsylt, en klassiker!

Vi har ätit udonnudlar med broccoli som planerat, men blev vansinnigt gott. Allt med curry är fantastiskt, särskilt röd curry.

Törs man fråga om du använder vanlig Saffran a´la ICA etc eller har du tillgång till bättre sort? ÄR andra sorter bättre??
Nu var det Hemköps. Det är väl samma. Jag köper iransk som är mindre finriven när jag kommer att tänka på det. Den är roligare att ha, tycker jag, men om den är bättre är jag mer tveksam till.

Igår gjorde jag vegansk vesuvio. Lite kul med vegetabilisk "skinka" men inte alls lika gott som kalamataoliver och rödlök (min favorit-topping på pizza).

Idag blir det nog tråkiga rester (inte av pizzan, den tog slut). Grundar med choklad till brunch.

Lite på temat vill jag rekommendera Maken av Gun-Britt Sundström. Den är så sanslöst bra! 51 välinvesterade kronor på adlibris om man inte läst den ännu. Skulle vilja se den som en del av allas uppfostran. Mina vänner hävdar att jag är Martina, finaste komplimangen ever!
Det är så jobbigt. Jag läste den i forntiden och har länge tänkt läsa om den, för jag har en känsla av att den är en relationsklassiker. Men när jag till slut fick tummen ur så finns den bara inte i min bokhylla! Jag vet att jag inte har lånat ut den - men inte fasen är det en bok man slänger? :mad:

Ursäkta OT. Åt fryspizza igår.

Det är så jobbigt. Jag läste den i forntiden och har länge tänkt läsa om den, för jag har en känsla av att den är en relationsklassiker. Men när jag till slut fick tummen ur så finns den bara inte i min bokhylla! Jag vet att jag inte har lånat ut den - men inte fasen är det en bok man slänger? :mad:

Ursäkta OT. Åt fryspizza igår.

Relationsklassiker kan aldrig bli omoderna.
Den är så sjukt bra, jag kör den som e-bok nu (adlibris, 55kr) hade lånat ut den till yngre familjemedlem.

Det är vad det blir här idag :p Traditionale Prosciutto-Funghi :up:

Kan tänkas att det blir lite rödvin till också ;)
Jag åt Dr Oetker Diavolo. Hade laddat in den i frysen som nödproviant åt exet när han var här och installerade digital-tv, IP-telefoni och bredband via fiber medan jag var på jobbet. :angel: Men den gick aldrig åt, vi åt tillsammans när jag kom hem istället.

Jag åt Dr Oetker Diavolo. Hade laddat in den i frysen som nödproviant åt exet när han var här och installerade digital-tv, IP-telefoni och bredband via fiber medan jag var på jobbet. :angel: Men den gick aldrig åt, vi åt tillsammans när jag kom hem istället.

Det är också deras Traditionale-linje eller hur? Jag tycker de har bäst botten av fryspizzorna.

Vi fortsatter att gotta oss i lokal mat har i Napa. I gar at vi sen lunch, tidig middag pa "The Sardine Can" en lag profil restaurant vid batvarvet i Vallejo. De har en fantastisk kock (eller flera!) och gor oforglomlig 'sea food' mat till mycket rimliga priser. Vi hoppas ha tid att ta en till maltid dar innan vi aker vidare.
Krabbsmorgasarna var valfyllda med krabba, avacado, och resten har jag glomt :angel: Som vanligt for mycket mat men da det ar sa gott ater man tills man nastan spricker.

Det är också deras Traditionale-linje eller hur? Jag tycker de har bäst botten av fryspizzorna.
Minns inte om den hette så. Men svarta kartongen. Har prövat mozzarella/pesto också, den var god.

Läste i Hunger om en fryspizza med hög svansföring, Tonys. De har pizzeria i Norrköping, eller om det nu var Linköping, har blivit Årets pizzabagare osv.

Deras fryspizza kostade 47 spänn - och var en katastrof. Den blev aldrig färdig trots att jag ökade både tiden och värmen. Degen var ogräddad, tomatsåsen torr, osten osmält osv. Blä.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp på vintern

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka