Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag OT:ar lite - fast ändå inte - någon som läst Lotta Lundgrens Tio lektioner i matlagning? Lyssnar på den nu och njuter fullt ut - och lär mig massor också. Tips, om ni inte läst eller lyssnat!

Tänkte lyssna, ska bara läsa klart Martina haags skilsmässobok först. Men Lottas kokbok "Om jag var din hemmafru" är en favorit, så jag ser fram mot att lyssna!

Tänkte lyssna, ska bara läsa klart Martina haags skilsmässobok först. Men Lottas kokbok "Om jag var din hemmafru" är en favorit, så jag ser fram mot att lyssna!

Gör det! Jag rekommenderar att du höjer hastigheten dock, om du är som jag och tycker att det går lite väl långsamt när Lundgren snackar...!

Jag följde hennes Taffel-blogg och har båda böckerna hemma, de är perfekta som inspiration och dessutom väldigt underhållande! Är det en ljudbok av exakt samma bok eller är det något "extramaterial"?

Edit: min asiatiska risnudelsallad med lax häromveckan var en semi-ripoff från ett recept i Om jag var din hemmafru :)

Och jag vågar inte läsa skilsmässoboken, en kompis sa att hon inte kan tänka på Lundgren på samma sätt längre. Vill inte få mitt Lotta-förhållande slaget i spillror! :cry:

Jag följde hennes Taffel-blogg och har båda böckerna hemma, de är perfekta som inspiration och dessutom väldigt underhållande! Är det en ljudbok av exakt samma bok eller är det något "extramaterial"?

Edit: min asiatiska risnudelsallad med lax häromveckan var en semi-ripoff från ett recept i Om jag var din hemmafru :)

Jag vet inte faktiskt, men det är bitar med "live-matlagning", i köket med ett barn och det kan väl inte genomföras på samma sätt i skrift kanske ;) Och så säger hon förstås "lyssnar på" istället för "läser", och sådär.

@Petruska och @VLMF

Delarna om skilsmässan är bra, det sög i magen av olust och ilska stundtals. Delarna när författaren sitter i en fjällstuga är usla.
Men jag blev glatt överraskad av hennes skrivstil, brukar inte gilla den typen av litteratur hon normalt skriver.

@Petruska och @VLMF

Delarna om skilsmässan är bra, det sög i magen av olust och ilska stundtals. Delarna när författaren sitter i en fjällstuga är usla.
Men jag blev glatt överraskad av hennes skrivstil, brukar inte gilla den typen av litteratur hon normalt skriver.
Nej, jag har läst några sidor i någon av hennes böcker, men jag tyckte det var för tramsigt. Just den här verkar ju ändå lite bättre, och en uppfriskande skilsmässa är ju alltid tilltalande.

Lite på temat vill jag rekommendera Maken av Gun-Britt Sundström. Den är så sanslöst bra! 51 välinvesterade kronor på adlibris om man inte läst den ännu. Skulle vilja se den som en del av allas uppfostran. Mina vänner hävdar att jag är Martina, finaste komplimangen ever!

Lite på temat vill jag rekommendera Maken av Gun-Britt Sundström. Den är så sanslöst bra! 51 välinvesterade kronor på adlibris om man inte läst den ännu. Skulle vilja se den som en del av allas uppfostran. Mina vänner hävdar att jag är Martina, finaste komplimangen ever!
Men YL att den inte finns som e-bok :(.

Jag längtade plötsligt efter en råbiff så jag investerade (låter bättre än slösade) pengar i en bit ekologisk oxfile och blandade min egen efter Kockska Krogens klassiska recept och åt med välbehag med grillat surdegsbröd, en kall Genever och dito öl.:d

Surdegsbröd är inte helt klassiskt men godt.

Den andra biten oxfile skall jag grilla i morgon med klyftpotatis och sauce Bearnaise. Får en middagsgäst som uppskattar en rare köttbit och ett godt vin.Hon får rött, jag tar rose.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka