Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska operera foten i vår och då tänkte jag flytta hem till mina föräldrar en vecka och bli ompysslad! Sånt kan man faktiskt göra för att undvika misstankar om hur man sneakar åt sig föräldramiddagar :angel:

Idag har jag och några kompisar gjort våffelbrunch med hemmagjord nutella. Och glass. Och grädde. Och mängder av olika frukter och nötter. Dör lite nu.

Senast ändrad:
Jag har köpt mig en varmrökt vildsvinsstek. Hittills konsumerad i tunna skivor på smörgåsar vilket inte alls är fel, men det finns en rejäl bit kvar som jag skulle vilja göra någon rolig middagsmat av. Gärna till nästa veckas lunchlådor.

Problemet är att min matlagning har gått i stå och jag har en massiv brist på fantasi/inspiration för nya och spännande rätter. Potatisgratäng eller potatis/jordärtskocksgratäng som tillbehör, visst, så långt sträcker sig min begränsade fantasi - men annars? Jag föreställer mig att den skulle gå att använda lite som kassler, men jag har inte ätit eller tillagat kassler på kanske 20 år så jag minns inte direkt något sådant recept. Och jag hittar inget kul när jag googlar heller.

Paj kanske @Lillgrådis
Eller rolig sallad med bönor, nötter och annat kul?

Är det kasslerstuk som gäller så röstar jag för ostgratinerad med grädde, ris och färsk ananas (OBS, skämt, burkananas i ringar ska det ju vara...):yuck::D:cautious:

Senast ändrad:
Jag har köpt mig en varmrökt vildsvinsstek. Hittills konsumerad i tunna skivor på smörgåsar vilket inte alls är fel, men det finns en rejäl bit kvar som jag skulle vilja göra någon rolig middagsmat av. Gärna till nästa veckas lunchlådor.

Problemet är att min matlagning har gått i stå och jag har en massiv brist på fantasi/inspiration för nya och spännande rätter. Potatisgratäng eller potatis/jordärtskocksgratäng som tillbehör, visst, så långt sträcker sig min begränsade fantasi - men annars? Jag föreställer mig att den skulle gå att använda lite som kassler, men jag har inte ätit eller tillagat kassler på kanske 20 år så jag minns inte direkt något sådant recept. Och jag hittar inget kul när jag googlar heller.

Jag skulle finstrimla den och äta kall i en nudelsallad.

Jag skulle inte ha gjort något där man måste koka den, möjligtvis ljumma till den. Äta som kallskuret till potatissallad eller potatisgratäng fungerar. Kanske göra en falsk carbonara?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka