Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit i London i helgen, mest matmarknads-mat, brunch och restauranger! Mycket trevligt. Raidade Whole Foods också, OJ vilken trevlig butik! Spenderade alldeles för mycket pengar där inne (apropå fattig-januari) och då var jag ändå limiterad av handbagage på flyget = inga vätskor.

Hittade ratatouille i frysen sent igårkväll när jag kom hem, åt upp nästan all tax free-choklad också.

Förkylningsmisär :( Gick hem tidigare från jobbet för att jag var dödstrött, har nu vilat/slumrat två timmar. Startar igång en rotfruktssoppa på allt jag har i kylskåpet ungefär, grejerna rostar just nu i ugnen medan jag kokar upp buljong.

Förkylningsmisär :( Gick hem tidigare från jobbet för att jag var dödstrött, har nu vilat/slumrat två timmar. Startar igång en rotfruktssoppa på allt jag har i kylskåpet ungefär, grejerna rostar just nu i ugnen medan jag kokar upp buljong.
Krya på dig!

Kl
Lax och pasta med chili- och limesås här.

BARNET har ätit gryta på lammkorv med ris till. Jag vill ha yoghurt. Men borde laga något gott. Men vad:( :(

Jag struntade i kreativt i förkylningsträsket och värmde färdigköpta dumplings. De är relativt goda men inte någon gastronomisk höjdare.

Det var näring iaf :up: ibland orkar man bara inte med mer än så.

Idag testade vi spagetti gjord på svarta bönor och spagetti (grön) gjord på edamamebönor! HELT ok även om jag blev lite besviken när den nattsvarta pastan bleknade till nåt gråaktigt vid kokningen. Jag hade förberett en magnifik tallrik med skivad illgrön avocado i solfjäderupplägg på den kolsvarta pastan, med röda körsbärstomathalvor och vackra rucolablad. Orange morotsbiffar med ingefära till. Det blev inte fullt så hänförande med grå pasta.... Men det var faktiskt gott! Godast hittills är ändå pastaskruvarna av röda linser. Rekommenderas!

Korvstroganoff med ris till lunch, och nu en sen middag i form av pastasallad.

Till lunch gjorde jag dillkött men gjort på fläskgrytbitar. Blev jättegott!

Till kvällsmat blev det grönsakssoppa och knäcke.

Burn's supper. Potatisscones med äggröra och rökt lax, enligt Jamie Oliver till förrätt, haggis med neeps and tatties och whiskysås till huvudrätt, cranachan på hallon till dessert. Skotska ölsorter och single malt.

Enkel middag på stan, bengalisk restaurang. På grund av svår brist på grönsaker de senaste dagarna valde jag en auberginecurry, typ, med naan eftersom det är för gott att stå emot. Gott och trösterikt. Vatten till.

Bakpotatis med kesoröra (keso, chili, rödlök, salt, peppar) enkelt men gott, att laga mat till en är sällan kul, partnern är iväg på jobb.
Till lunch åt jag ett fantastisk litet smörrebröd, rågsurdeg med sallad, hummus, ugnsrostad broccoli, soltorkade tomater.

Bjöd en kompis på middag ikväll, blev kall asiatisk nudelsallad på vermicelli och massa grönsaker. Gurkstavar, mandolinad morot, mungbönsgroddar, sugar snaps, mango, salladslök, chili, koriander. Dressing av risvinäger, socker, sesamolja. Hemköp hade färsk lax till kanonpris så det blev stekt lax panerad med socker, flingsalt och svarta sesam. Vi drack bubbelvatten till pga förkylning. Men imorn vill jag ha VIN.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka