Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Föredrar mat utan döda djur. ;) Någon lite mindre söt än flagg!
à chacun son goût, jag tänker inte starta någon pro/con diskussion om kött eller inte.

Däremot är jag enig med dig om att Flaggpunsch inte är den optimala punschen men mitt system hade bara Flagg och Cederlunds och då får de bli Flagg. Min favo är annars Facile.

à chacun son goût, jag tänker inte starta någon pro/con diskussion om kött eller inte.
Nä, det var inte min avsikt. :)

Däremot är jag enig med dig om att Flaggpunsch inte är den optimala punschen men mitt system hade bara Flagg och Cederlunds och då får de bli Flagg. Min favo är annars Facile.
Åh, jag har faktiskt en flaska Facile i kylen och har ännu inte smakat den. Tänkte prova att göra drinkar på den (men ska smaka den som den är också!).

Jag tycker synd om mig själv pga förkylningen. Det betyder att jag får ryggbiff, rödvinssås, klyftpotatis och någon form av sallad. Särbon ville inte ha ryggbiff (tur för mig, jag har inte så mycket kvar :p) utan får oxfilé och bakpotatis, han ville hellre ha det. Till det blir det amaronen han köpte senast, hoppas den är god.

Efterrätten blir marinerade apelsinskivor (sockerlag med Cointreau, vanilj och konjak) med vaniljsås till. Det måste vara bra när man är förkyld :up:

Jag tycker synd om mig själv pga förkylningen. Det betyder att jag får ryggbiff, rödvinssås, klyftpotatis och någon form av sallad. Särbon ville inte ha ryggbiff (tur för mig, jag har inte så mycket kvar :p) utan får oxfilé och bakpotatis, han ville hellre ha det. Till det blir det amaronen han köpte senast, hoppas den är god.

Efterrätten blir marinerade apelsinskivor (sockerlag med Cointreau, vanilj och konjak) med vaniljsås till. Det måste vara bra när man är förkyld :up:
Är det någon jag vill bli inbjuden på mat hos så är det hos dig :D Här förgyller vi lördagkvällen med något så spännande som köttbullar och makaroner. Jag dör lite inombords :arghh:

En indisk masala har just landat i magtrakten. Morot-ar, linser, lök och tomat. Chutney med mango och lime och yoghurt till, samt basmatiris. Perfekt mat när man ska rensa kylskåpet.
En torr riesling som kronan på verket.

En indisk masala har just landat i magtrakten. Morot-ar, linser, lök och tomat. Chutney med mango och lime och yoghurt till, samt basmatiris. Perfekt mat när man ska rensa kylskåpet.
En torr riesling som kronan på verket.

Nä, kronan på verket är Last night of the Proms, jag blir smått rörd och sjunger med sprucken röst med så gott det går.

Efter en emotionellt utmanande dag landade jag i hemmet och fick en liten supé på ost, korv och vin som partner burit hem från södra Frankrike. Helt ok.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka