Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har hittat en ny lunchfavorit! Mitt emellan jobbet och hemmet, ett kvarter från respektive :laugh:
Syrisk mat, hjälp vad gott. Tog med en kompis dit, och vi gick kanske lite crazy på menyn.. beställde in hommous, baba ghannoug, mohammara, någon skål med kikärtor och brödbitar, täckt av ljummen tjock yoghurt/tahinisås (minns inte namnet), fattoushsallad, vanlig sallad, mohammarapiroger (jag gillar mohammara ;) ), bröd... ojoj mätt. Blir definitivt återbesök, idag åt vi vegetariskt men kötträtterna som grannbordet tog in både såg ut och luktade fantastiskt.

Någon annan som såg Svt:s nya matlagningsprogram Vegorätt i går? Blev så jäkla besviken! :( Jag tittade bara några minuter här och där för jag stod inte ut.

Någon annan som såg Svt:s nya matlagningsprogram Vegorätt i går? Blev så jäkla besviken! :( Jag tittade bara några minuter här och där för jag stod inte ut.

Vi kollade hela programmet och skrattade ikapp i soffan :angel:
Det gav inget seriöst intryck utan bara flummigt, tjejerna betedde sig lite som om de var påtända (:o).

Riktigt tråkigt att se för själva konceptet är bra, men de behöver ändra på en rad saker om de ska behålla sina tittare och nå ut till allmänheten som inte äter vegansk.

De gav inget vidare intryck i morgonsoffan hos SVT heller tyckte jag. Har dock inte sett programmet så kan inte uttala mig om det (ännu).

Jag håller verkligen med om Vegorätt, stod ut i tio minuter men det gick verkligen inte. Det där flamset kommer då inte att få någon att äta mer vegetariskt.

//r

Kungskrabba är gudarnas föda och intages helst med äkta champagne. Jag och särbon tycker nog att den slår hummer.

Vi fick stor sorg när ICA slutade ha den frysta i sitt eget sortiment och när de höjde priset i manuella disken :(

Jag har sett prist på dom , tittade på killen han skakade på huvudet du är inte frisk :D lite humor i de hela

Jag håller verkligen med om Vegorätt, stod ut i tio minuter men det gick verkligen inte. Det där flamset kommer då inte att få någon att äta mer vegetariskt.

//r
Det här är inte riktat mot dig utan bara som ett inlägg att utgå från iom kritik mot vegorätt.

Alltså, jag funderar lite på om "tramset /flamset" och det "romantiska skimret" är en effekt av att det dels är två tjejer som gör programmet men också för att vegetariskt har "låg" status i jämförelse med annan mat. För jag har svårt att se att någon skulle släppa igenom ett program med en manlig kock som lagar kött med samma koncept eller velat lägga upp det på samma sätt (där ska det vara rejält, fokus på maten och kocken, inte så mycket "lull" runtomkring)

Astråkigt verkligen att programmet är som det är, iom att det är ett intressant ämne/typ av matlagning där det inte fina några alternativ.

Vi kollade hela programmet och skrattade ikapp i soffan :angel:
Det gav inget seriöst intryck utan bara flummigt, tjejerna betedde sig lite som om de var påtända (:o).

Riktigt tråkigt att se för själva konceptet är bra, men de behöver ändra på en rad saker om de ska behålla sina tittare och nå ut till allmänheten som inte äter vegansk.
Påtända, ja det var nog en bra beskrivning. Konceptet med en helvegansk matlagningsserie är superbra, det var ju därför jag blev så positiv till det när jag hörde om det först...
Jag såg det inte, men det hade ju fått rätt mycket negativ publicitet redan innan det sändes.
...men så har jag ju missat detta då, tydligen. Jag hade faktiskt glömt bort att det skulle komma; det var mest en slump att vi bytte till Svt just då. Och då mindes jag att jag hört för länge sedan att det skulle komma ett vegetariskt matlagningsprogram, blev jätteglad och så föll det som en pannkaka. :D

@Killaloe Jadu, jag vet inte, men nog tycker jag att det är helt fel väg att gå iallafall. Vegansk mat har väl litegrand en "flum"-stämpel på sig, men jag tycker att då skulle man väl ha gjort precis tvärtom och gjort ett rejält, icke-flummigt program om vegansk mat istället.

//r

Igår åt jag tomatsoppa med denna intressanta sås i:

2016-01-20-2113_569fea58ddf2b36f04773424.jpg

Jättegott. Nu har jag just ätit potatis- och purjolökssoppa till lunch, som visserligen var mycket god men jag är INTE mätt.

Ikväll blir det torskrygg med pepparrot och grönt. Om jag inte ger upp och äter yoghurt och jobbar istället, är gruvligt trött efter intensiv jobbperiod.

Vi ska också äta torskrygg. Troligtvis med fänkål på något vis och så kokt potatis. Sambon får hitt' på nåt när han kommer hem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka