Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår blev det falafel, halloumi och massor av grönsaker, allt nedstoppat i tokheta pitabröd, pesto som topping. Mycket gott! Vatten i glaset. Hade en utmanande dag med familjen på först bygghandel, sedan Ikea. Nöden har ibland ingen lag, och behöver man en hylla snabbt så gör man. Nu vill jag hem och bygga arbetsrum...

Lunch blev en ohemult rättvis-eko-reko-lokal-hönssallad. Mycket gott. Till middag blir det udonnudlar med massvis av grönsaker.

Jag måste fråga, då det ändå är en del bohuslänningar här om man vågar sig på och köpa kungskrabba?
Brukar inte köpa skaldjur här i värmland då jag är lite väl kinkig, men läst att kungskrabba ska klara infrysningen bättre stämmer det?

Eller också, är det ens gott? Jag har aldrig smakat faktiskt

Senast ändrad:
Jag måste fråga, då det ändå är en del bohuslänningar här om man vågar sig på och köpa kungskrabba?
Brukar inte köpa skaldjur här i värmland då jag är lite väl kinkig, men läst att kungskrabba ska klara infrysningen bättre stämmer det?

Eller också, är det ens gott? Jag har aldrig smakat faktiskt

Kungskrabba är gudarnas föda och intages helst med äkta champagne. Jag och särbon tycker nog att den slår hummer.

Vi fick stor sorg när ICA slutade ha den frysta i sitt eget sortiment och när de höjde priset i manuella disken :(

Kungskrabba är gudarnas föda och intages helst med äkta champagne. Jag och särbon tycker nog att den slår hummer.

Vi fick stor sorg när ICA slutade ha den frysta i sitt eget sortiment och när de höjde priset i manuella disken :(
Detta låter lovande ändå för mig! Jag jobbade en sommar i en skaldjursdisk men kungskrabban hade inte riktigt kommit då än och har inte blivit av att jag har provat än.
Är det i fiskbilen de har de bästa eller vart ska jag leta?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka