Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hittade färska räkor till synnerligen plånboksvänligt pris! Så nu blir det räkrisotto till middag om några timmar och en enkel chardonnay till.
Favorit i repris här då jag åt resterna av fiskgratängen från i onsdags. Funderar på om jag kan använda filen som snart går ut till tzatziki imorgon. Visst kan man väl låta den rinna av i ett kaffefilter? Har ett vagt minne av att mamma brukade göra så när jag var liten.
Perfekt, då mindes jag rätt! Den står och rinner av i kylen sen igår kvällDet går alldeles utmärkt. Innan turkisk yoghurt hittade hit så var det så man gjorde tzatziki (ja, jag gjorde tzatziki LÅÅNGT innan den yoghurten kom hit, jag är gammal ).
Perfekt, då mindes jag rätt! Den står och rinner av i kylen sen igår kväll
Perfekt i brödbaket.Baka gärna på vasslen som rinner av.
Aha, det ska jag testa!Baka gärna på vasslen som rinner av. Det går också att använda den till att syra grönsaker.
Räkrisotton blev mycket lyckad! Ris, lök, räkor, fond på skalen, vitt vin och en generös dutt saffran. Vitt vin till och nu är jag avspänt berusad.