Tittar in i ditt kök, del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har passat min och exets gemensamma katt sedan igår. I dealen ingick den här gången även exets nya flickväns chihuahua :D Den sistnämnda hann skita på golvet minst två gånger innan de blev hämtade igen.. Men jag beställde iaf en halloumi som betalning för det hela (avstod från att upplysa om skitandet. Det hade ju inte gjorts ogjort ändå) så till middag blev det en sallad på en salladsblandning på påse, några tomater, en avocado, lite valnötter och en halv halloumi. Salt, peppar, chiliflakes, citron och olivolja. Svingott!

Middagen var det här: http://www.ica.se/recept/ljummen-quinoasallad-med-avokado-719530/

med
IMG-1151128486.jpg

Det var, för att använda göteborgska, gött. Mycket gött.

FIskpinnar (Findus), potatismos, ärtor, hemmagjord remouladsås.

Jobbade hemifrån under eftermiddagen och passade på att låta en god köttfärssås - på lammfärs - stå och puttra i flera timmar. Kokade färsk pasta och rev parmesan och ställde fram vinet som blev över igår när jag kom hem från stallet. Både bihustrun och jag mycket nöjda. Snart blir det kaffe och en ruta mörk choklad.

Jobbade hemifrån under eftermiddagen och passade på att låta en god köttfärssås - på lammfärs - stå och puttra i flera timmar. Kokade färsk pasta och rev parmesan och ställde fram vinet som blev över igår när jag kom hem från stallet. Både bihustrun och jag mycket nöjda. Snart blir det kaffe och en ruta mörk choklad.

Inga burkisar?

Jag OT:ar lite - fast ändå inte - någon som läst Lotta Lundgrens Tio lektioner i matlagning? Lyssnar på den nu och njuter fullt ut - och lär mig massor också. Tips, om ni inte läst eller lyssnat!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka