Orättvist! Adoptera mig, nu!
Jag kan ha dig på deltid kanske? Du verkar så GULLIG!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Orättvist! Adoptera mig, nu!
Partner och plastBARNBARNET bakade kanelkameler, vaniljhorn och chokladsnittar.
Cheesecaken låter god minus lingonen. Tror jag skall prova fast med blåbärssylt i stället.Pasta bolognese på spisen och en vaniljcheesecake med pepparkakbotten i ugnen. Sen när den är stelnad ska det på lingonsylt.
Cheesecaken är en provbakning, blir den bra gör jag en och tar med som dessert på julafton hos mina föräldrar.
Kanelhjärta i kamelform. Från början ett pedagogiskt grepp då sonen som liten blandade ihop kanel och kamel.Kylskåpsrensning i form av spenat, champinjoner och lök stekt med chili och spiskummin, till det hummus och nybakat bröd.
Vad är en kanelkamel för något spännande?
Så äckligt ska det inte behöva vara. Det finns god snabbmat därute!Mitt livs första falafeltallrik.
Falafelrulle åt jag jämt förr, femton kronor brukade det kosta(ja, det var kanske på stenåldern?).
Ikväll beställde jag från pizzerian på hörnan(det suger att inte ha vettig hämtmat i kvarteret) och det var ett kapitalt misstag. Tyvärr råkade jag komma för tidigt och såg hur de hällde fryst potatis i fritösen och plockade ut fyra ynka falafelbullar ur mikron. Isbergssallad och en skiva tomat och så...en flod sås
Jag köper så sällan snabbmat att jag glömmer hur äckligt det är.
Vill du ha jämna eller udda veckor? OBS: kan ej garantera att jag lever upp till GULLIG.Jag kan ha dig på deltid kanske? Du verkar så GULLIG!
Vill du ha jämna eller udda veckor? OBS: kan ej garantera att jag lever upp till GULLIG.
Grönkålspaj med valnötter, rödkålssallad med apelsin. Julmust.
Har gjort mitt livs första seitandeg och enligt anvisningar hittade på nätet försökt göra seitanrevben. Sedan bakades dessa i ugnen.
Ingen hade berättat för mig att seitandeg jäser! Nu ser revbenen ut som en övergödd bulle!
Jag ska servera den övergödda bullen ikväll, tänkte satsa på att krydda och göra sås som till porterstek ungefär. Borde bli ganska bra smak?
(Jag har aldrig ätit porterstek, men ordet kom för mig när jag pysslade med degen, och vid googling verkar det ganska bra.)
Det blev gott efter lite kreativitet. Jag hade ju ingen steksky att utgå från pga revbensspjäll gjorda av seitan och kanelstång (som ben). Först smakade såsen cirka som kokt vörtbrödsdeg, men jag fick ordning på den och det blev faktiskt jättegott.Jag tror på det, portersteksås är typ det godaste som finns, jag smörfräser enbären innan de åker i såsen.