Ja, det var synd...
Vi delade på planka och oliver, sen åts det Stracchino, Lardo, två sorters pizza, råbiff, kyckling, lamm och griskind. Alla åt inte av allt dock. Men det jag smakade var väldigt gott.
Fyra olika efterrätter beställdes in också
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hörni @Killaloe och @Petruska - mina kollegor pratade om Nordgårdens Bageri häromdagen, tydligen fantastiskt gott och trevligt. Jag har inte riktigt lyckats lista ut om det är Särö eller Kullavik eller något annat men slänger in detta i tankarna om bagerier i norra Halland och ber om ursäkt om ni redan avhandlat detta! Kan inte söka så bra på mobilen.
(Det var förresten där Arnold of the Schwarzeneggers var och fikade efter sitt gymbesök häromsistens så de har tydligen en kanelbullevariant som heter Terminator numer... bara det!)
Det är himla bra, tyvärr ligger det lite tråkigt i Lindås (mellan Billdal och kullavik) vid massa affärer/generellt omysigt område. Undrar hur Arnold hamnade där?!![]()
Synd bara att en måste utstå så mycket för att få tag i dem(jag tänker mest på alla insekter som bits
)
Smörrebröd är lösningen sådana dagar!Misär! Berit och Elvy har sommarstängt, Lilla Spinneriet har stängt måndagar och tisdagar, Tullen är outhärdligt! Det blev lunch på Kulturhuset, jag åt en rätt ok hamburgare.
Det ska jag verkligen komma ihåg nästa gång!Smörrebröd är lösningen sådana dagar!
Nu kollade jag hemsidan. Språksnobb som jag är har jag liiiiite svårt att acceptera att de varken kan skriva på svenska eller danska (dock typiska svenska fel på danskan, det handlar inte om språkblandning på riktigt) av hemsidan och menyn att döma. Det kommer att bli mycket svårt för mig att bestämma mig för hur jag ska uttala smörgåsarnas olika namn.Smörrebröd är lösningen sådana dagar!
<snip> blinningarna <snip>
Vad AR blinningar?
Har har vi mycket fa bitande eller stickande insekter.Jag alskar Oregon
I kvall gjorde "plank fisk" pa grillen. Jag skar en ananas sa jag fick "plankor" och la snapper fileer pa den (smorjd med honung, soja, och ginger) och sa fick det grilla pa svag varme sa i grillen. Till det hade jag en salsa av resten av ananasen, papaya, mango och lite annat krafs.
MYCKET gott.
Jag hade gjort en puree pa svarta bonor, bananer och lite annat ... men tappade skalen och slog sonder den sa det var porslin overallt. Den var jatte god, sa det ska jag gora igen ... och forsoka halla i skalen ordentligt da.
Sa har sag plank fisken ut
![]()