Tittar in i din... Ryktlåda!

Jag har köpt en tvättkorg på Ikea som jag tror att jag ska ha som ryktkorg. Den är i plast, rosa med lufthål och ser lite ut som en tantväska. Men just nu använder jag den för att frakta ridstövlar och hjälm när jag ska på tävling så får se om jag kanske måste köpa en till.

Hästarna hemma. Jag har typ en sådan här vid uppställningsytan:
forvaringsvagn-med-tre-korgar---rostfritt-stal.jpg

Lätt att lyfta ut om vi vill stå ute, snabb översikt.

Sedan har vi en liten ryktlåda borta vid lösdriften (i andra änden av gården), bara för att det är trist att gå typ 200 meter för att hämta en hovkrats :p

Åker vi iväg har vi oftast en mjuk ryktväska.
Hade ingen aning om att det var en sån här jag drömde om :rofl:

Jag har köpt en tvättkorg på Ikea som jag tror att jag ska ha som ryktkorg. Den är i plast, rosa med lufthål och ser lite ut som en tantväska. Men just nu använder jag den för att frakta ridstövlar och hjälm när jag ska på tävling så får se om jag kanske måste köpa en till.
Jag har haft en varukorg, men vill nu ha fack så det blir lite ordning.

Jag har i alla år haft en sån klassisk ryktväska från Jacson. Många små fack runt om som jag stoppat saker i och sedan glömt bort vart eller att jag ens hade dom. Och i det stora facket i mitten var det alltid huller om buller och det som var längst ner blev det alltid en aha-upplevelse över att hitta när jag väl städa ut den 😅
Så jag hittade en liten behändig väska i kraftig canvas med svå stora fack i mitten, ett litet invändigt och ett litet utvändigt. Perfekt för att rymma det allra nödvändigaste.
Jag har ju eget stall så flaskor mm förvaras på hyllor i stallet bredvid skötselplatsen.

IMG_7472.webp

Kan tipsa om att googla på "trädgårdsväska". Då får man upp många alternativ till bra pris som kan funka toppen som ryktväska!

Jag har också en vagn från Ikea, dock drar jag inte runt den utan den står framför min garderob i sadelkammaren så lyfter jag bara av ryktväskan. Brukar ha benskydd i botten och ta med de jag ska använda för dagen.
IMG_20230816_105131.webp

Liknande trådar

Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 654
Senast: skuggi
·
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 398
Relationer Osäker på om tråden borde ha prefixet "relationer" men det är ju en typ av relation. Jag är rädd(?)för folk... och det blir bara värre...
2
Svar
31
· Visningar
6 336
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 455

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat