Tittar era katter på TV???

mackan

Trådstartare
Min äldsta katt springer fram till tv:n och sitter länge och tittar framför den, på första parkett, så fort det är fågel program! :D

Hundar kan ju tydligen inte "se" bilder på TV:n eller uppfatta vad som visas, men verkar som katter kan det??? Har tagit bilder på min när han allvarligt sitter och tittar på fågel program, har dem i mobilen har inte laddat ner dem dock... nån annan????

Sv: Tittar era katter på TV???

Ja visst, 2 st av mina nuvarande kollar på TV, det det inte nödvändigt med natur eller fåglar men de programmen är absolut det som fångar intresset mest...

Gammelkatten tycler att de andra är korkade och parkerar sig på mattes mage i stället...

det där har inte min hund förstått iaf! Hon skäller glatt på hundarna på tv :O

En katt som vi hade innan tittade ofta på TV, han tyckte precis som jag, att dte var jättekul med hästhoppning - han gav gärna hästen en "klapp" i baken för att de skulle komma över hindren! :rofl: Han satt på Tv-bordet och följde hästen med hela huvudet hela rundan runt, och klappade till när han tyckte de behövdes! :banana:

mumin skrev:
En katt som vi hade innan tittade ofta på TV, han tyckte precis som jag, att dte var jättekul med hästhoppning - han gav gärna hästen en "klapp" i baken för att de skulle komma över hindren! :rofl: Han satt på Tv-bordet och följde hästen med hela huvudet hela rundan runt, och klappade till när han tyckte de behövdes! :banana:

:rofl: :rofl: :rofl:

Glömde faktiskt, men min tittar på hästhoppning också - men fåglarna är favorit snäppet över!

mumin skrev:

:rofl: :rofl:

villken tuffing!

mackan skrev:
:rofl: :rofl: :rofl:

Glömde faktiskt, men min tittar på hästhoppning också - men fåglarna är favorit snäppet över!

Det hände att vår kisse kollade på naturprogram och fåglar också, men hästarna tyckte han var roligare! ;)

Siri låg på soffan och halvsov en gång när det var fåglar på tv. Hon vaknade till och skulle springa fram till tv:n för att fånga den. Hon var på väg att gena över soffbordet först, hon hann sätta upp framtassarna, men sen kom hon snabbt på sig: "ja just ja, man får inte vara på bordet!" och vände och sprang under bordet istället. :rofl: (Kissen är väldigt välupfostrad!! :bow: ) Väl framme vid tv:n flög fågeln "ur bild" och Siri var på väg efter, men då var den ju borta!! Ni skulle ha sett hur förvånad hon blev när fågeln bara försvann!!:rofl: :rofl:

Finns speciella dvd för katter. Det är olika mönster/figurer som rör sig i olika hastigter över tv skärmen.

Dom tittar inte så mycket på tv men Turbo är galen i min ljusorgel, spelar jag musik med lite ös och mycket bas i så sitter han framsör stereon som han vore i trans :D

Mvh
Möller

Den ena utav mina katter tittar på tv. Favoriten är dock ishockey där hon gärna ger sig in i det ena slagsmålet efter det andra med spelarna, jättesöt är hon fakitkskt :D

Min katt kollar på Tv om det är nåt enligt honom, vettigt, dvs att det rör sig mycket eller så.

Han stirrar också intresserat på dataskärmen när man drar runt med muspekaren.

Min katt gillar också datorn och musen, dock är han inte speciellt intresserad av tv:n men kan ibland reagera på nåt ljud eller en hastig bild.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 650
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 459
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar