Sv: Titta...!

Mamma och jag åker på tävling nu och kommer söndag kväll/natt. Vad sjutton ska jag ställa fram i matväg tills vi kommer hem igen? Han lär ju svälta ihjäl annars :crazy:

Mamma och jag åker på tävling nu och kommer söndag kväll/natt. Vad sjutton ska jag ställa fram i matväg tills vi kommer hem igen? Han lär ju svälta ihjäl annars :crazy:

Du har bestämt blivit lite fäst vid den lille rackaren ;)
Tror knappast han skulle svälta ihjäl men släng fram en torr brödkant & några nötter eller nåt så kan han festa om medan ni är borta :D

Blev faktiskt lite ledsen nu när vi släppte ut honom :( ;)

Så, nu är "Ragnar" utsläppt. Stängde in honom i papperskorgen och gick ut med honom. Han hoppade ut och sen satt vi och pratade lite igen. Han fick nosa på mina fingrar och jag fick klappa honom innan han kilade iväg. Vem vet, han kanske dyker upp igen!? :idea: :love:

Ja, det var nog det bästa att göra ändå... "Född fri" vill nog fortsätta vara fri.

Jag kan berätta om min senaste "mus-encounter".

Vi städar en matvaruaffär i Uppsala, och i ALLA matvaruaffärer finns det möss och råttor. Speciellt på lagret och runt sopcontainrar. Inte så många, och inte hela tiden, men de finns där.

En dag märkte vi att städskrubben hade blivit bostad åt en liten mus. H*n sprang ut i affären på nätterna får man anta, för att hitta något att äta. De försökte fånga honom/henne med alla medel, men det gick inte. :D Jag såg den flera gånger.

En dag när jag står där inne och mixtrar med städmaskinen tycker jag mig se något i ögonvrån. Tittar ner mot golvet - och där är musen! Den har bekvämt placerat sin lilla rumpa på min ena sko och sitter där och liksom betraktar världen. :D :love:

Tyvärr kommer en av mina arbetskamrater infarande i städskrubben och skrämmer den så den springer iväg. Jag såg den inte igen efter det och jag vet inte vad som hände med den. Förmodligen fick de väl tag i den, eller så hittade den någon av giftstationerna. Söt var den i alla fall!

Blev faktiskt lite ledsen nu när vi släppte ut honom :( ;)

Så, nu är "Ragnar" utsläppt. Stängde in honom i papperskorgen och gick ut med honom. Han hoppade ut och sen satt vi och pratade lite igen. Han fick nosa på mina fingrar och jag fick klappa honom innan han kilade iväg. Vem vet, han kanske dyker upp igen!? :idea: :love:

:cry: :cry: :cry:
hoppas den kommer tillbaka :love:

En sån sprang förbi mig på databordet en gång :eek:
Jag har haft tammöss förut, men jag hade inte räknat med att få se en mus inomhus på databordet, knaprandes på någon liten maträst.

Det blev musfällan för den dock =>

Liknande trådar

Katthälsa Den 14 september skulle hon fyllt 19 år. Hon är den som levt längst tid tillsammans med mig. Hon har både FORL och giftstruma och det...
Svar
8
· Visningar
1 370
Hundhälsa Hej bukare. Jag heter Maggan, och jag själv har inga bekymmer utan det är min matte. Jag har nog väärldens sämsta matte, för ungefär 6...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 119
Senast: fred
·
Övr. Djur Den 25:e juni fick jag en stor men väldigt välkommen överaskning. Fast visst, misstänkte jag vid ett flertal tillfällen att något inte...
2
Svar
20
· Visningar
1 614
Senast: Septicemia
·
T
Övr. Djur Skaffade för ett år sedan ett nytt sällskap till min undulat som mist sin livskamrat. Då var hon ganska så vit men lite svagt gul på...
Svar
5
· Visningar
1 205
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama