titta på tv 2 .

Sv: titta på tv 2 .

Fast det fanns en del skumt....Som att dogo argentinon kunde umgås med barn för att det var boxer inkorsat.

Angående bullterriern som snurrade hysteriskt, som de skyllde på genetiska problem, finns det sådana problem? De nämnde inget om aktiveringsnivå, + att hunden snurrade när den blev uppspelt, tex när matte kom hem efter jobbet.

Där hajjade jag också till rätt rejält.
I mina ögon såg det ut som en klassisk beteendestörning som uppstått pga av understimulans. Minns en hund som var med på Ceasars tv program som betedde sig exakt likadant. Var någon liknande ras men minns inte precis vilken. Den hunden fick så gott som aldrig gå på promenad annan form av aktivering var ett stort frågetecken för ägaren. Jag måste säga att om man är så illa tvungen att ge sin hund Prozac (vilket var fallet)...då har det gått för långt. Jag blir bekymrad på riktigt. Inte undra på att hunden blev bättre dock, prozac innehåller ganska höga halter av serotin (serotonin?) vilket funkar lugnande.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 482
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag jobbar hemifrån och streamar höjdpunkter från älgvandringen 2023 för att få lite bakgrundsljud. Doris tycker att örnen var väldigt...
2
Svar
25
· Visningar
2 081
Senast: Reville
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Lite frågor om ensamhetsträning/upplägg :) Jag tänkte hur många timmar din hund i snitt är ensam på en vecka? Är den ensam eller med...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 527
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!