titta på tv 2 .

Sv: titta på tv 2 .

Haha vi var visst många som ville tipsa om den här dokumentären. Väldigt bra, tyckte jag. Dokumentärer om hundar brukar av någon anledning inte vara så speciellt bra, men den här var himla intressant.

Haha vi var visst många som ville tipsa om den här dokumentären. Väldigt bra, tyckte jag. Dokumentärer om hundar brukar av någon anledning inte vara så speciellt bra, men den här var himla intressant.

Håller med. Denna var en av de bättre.

Det jag hann se var otroligt intressant!
Tänkte att jag skulle se det men glömde heeelt av det!
Så tack för påminnelsen TS:)

Fast det fanns en del skumt....Som att dogo argentinon kunde umgås med barn för att det var boxer inkorsat.

Angående bullterriern som snurrade hysteriskt, som de skyllde på genetiska problem, finns det sådana problem? De nämnde inget om aktiveringsnivå, + att hunden snurrade när den blev uppspelt, tex när matte kom hem efter jobbet.

Fast angående snurrandet så sa dem att det lika gärna kunde vara jakten som slagit fel.

Och den teorin köper iaf jag, även om tvångsbeteenden kan ha börjat visa sig mer och mer inom en del raser ( eller individer ) utan att ha konstaterats som just det.

Jovisst är det ett jaktbeteende, men är det en sjukdom som ska medicineras bort, eller är det ett stereotypt beteende i stil med en vävande häst? De nämnde inte hundens aktivering någonstans, och inte heller såg jag dom försöka få bort det med lydnad. Det går ju faktiskt att säga nej.

Aktiveringsbiten och lydnadsbiten håller jag med om.
Det fick vi ingen information om.

Jag konstaterade bara att det är ett jaktbeteende och att det förekommer tvångsbeteenden hos hundar också.

Huruvida det kan medicineras eller tränas bort har jag ingen erfarenhet av.

Överlag tycker jag att dokumentären var mycket bra.
En av de bättre jag sett på länge.

Fast det fanns en del skumt....Som att dogo argentinon kunde umgås med barn för att det var boxer inkorsat.

Men har du missat senaste "Härliga Hund"?
Där har de tipsat om 6 jättebarnvänliga raser där bland annat mops, boxer och westie nämns...:crazy:
(Min relation till "härliga hund" är inget vidare. Mitt nöje att driva med allt de skriver - så sorry).

Ah, måste ha missat det. Då hade jag ju vetat det här om boxer redan innan! :-)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 482
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag jobbar hemifrån och streamar höjdpunkter från älgvandringen 2023 för att få lite bakgrundsljud. Doris tycker att örnen var väldigt...
2
Svar
25
· Visningar
2 081
Senast: Reville
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Lite frågor om ensamhetsträning/upplägg :) Jag tänkte hur många timmar din hund i snitt är ensam på en vecka? Är den ensam eller med...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 527
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!