Tipstråd för longreining / arbete vid hand

Sundbro

Trådstartare
Longreining / arbete vid hand. Känner att jag vill avancera lite inom detta. Vill lite mer än bara skritt, trav och galopp på fyrkant och i åttor. Hur går man vidare?

Behöver få tips om bra böcker eller filmer gärna på svenska.
Har sökte efter kurser inom detta men i norra Sverige är utbudet inte stort. Hur går man vidare från "vanlig tömkörning" kan man använda vanlig grimma eller är kapson bättre?

Tips önskas.
 
Sv: Tipstråd för longreining / arbete vid hand

Nu är det ju inte på svenska men Piet Bakker har gett ut inspirerande videor osv. Finns smakprov på internet :)
 
Sv: Tipstråd för longreining / arbete vid hand

Ska kolla upp dessa. Tack för tipset! :)

Har köpt mig en engelsk bok om long reining, får se om jag kan få ut något vettig info ur den. Jag är inte familjär med ridtermerna på engelska så det kan ju bli kul :D

Någon som har andra tips? Akadamisk/barock tränare använder sig av detta va? Blev aldrig av att jag kom iväg som tänkt i höstas då inte fanns instruktör i detta som jag kunde hitta. Någon som vet om någon som tar emot elever i Väst-norrbotten kan ju PM:a mej i så fall.

Ska kolla upp Bakkers filmer på youtube, måste börja någonstanns ju ;)
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 246
Ridning Hej. Jag har sökt efter en medryttarhäst då min egen häst gick bort för ett tag sedan. Nu har jag hittat en islandshäst som jag har...
Svar
6
· Visningar
1 533
Senast: Cattis_E
·
Kultur Jag läser mycket ofta och jämt. Tyvärr uteblir mina biblioteksbesök då jag inte vill mecka mig in till staden och mitt lokala bibliotek...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 596
Senast: escodobe
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 359
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp