Glamoroza ox

Trådstartare
Min stackars lille bebis brukar minst en gång om dagen få en fruktansvärt jobbig hicka.
Hela han ligger och hoppar.

Nån som har något tips på hur man kan hjälpa honom bli av med hickan när den kommer?

Vill inte gärna skrämma honom, trycka i honom ett glas vatten medans jag håller honom upp & ner el. hålla för näsa och mun så att han håller andan tills hickan upphör :angel:



Och HUR kan en sådan liten kropp åstadkomma sådan HÖGA rapar ?:crazy::D
 
Sv: Tips ?

Att få snutta verkar hjälpa hickan! :)
Min dam hickar hela tiden, det har hon gjort sedan hon låg i magen.
 
Sv: Tips ?

Det gjorde min med! Och han hade mycket hicka som spädis, svalde mycket luft när han ammade. Men jag gjorde som de andra här sa, ammade igen och då gick det oftast över. Annars är det nog bara att vänta ut.
 
Sv: Tips ?

Min hickbebis hickade också kopiösa mängder i magen.

Du kan också prova att amma honom i en mer upprätt ställning och se om det gör någon skillnad. Dessutom kan det vara bra att kolla över amningstekniken, kan man få honom att svälja mindre luft kan det hjälpa. Ofta kan man minska luftintaget genom att ändra lite på amningstekniken. Har du en kraftig utdrivningsreflex så att han har svårt att hinna med att svälja undan? Isåfall kan du prova lossa honom från bröstet när den första utdrivningen kommer igång (de påföljande utdrivningarna brukar i allmänhet inte vara lika kraftiga) och låta det värsta spruta i en kopp eller i en handduk innan du lägger till honom igen.
 
Sv: Tips ?

Har nog ganska kraftig utdrivningsreflex.
Jonas brukar ligga & "vela" ett par minuter innan han sätter igång & suga.
Med vela menar jag att han snuttar (lägger munnen mot & släpper igen) lite smått & blöter ner både sig själv & bröstet innan han tar ordentligt tag.
När han väl har tagit tag så kommer mjölken så snabbt att han sätter i halsen efter några sväljningar.
Han sätter inte i halsen VARJE gång men ganska ofta.

Brukar amma lite olika.
Ibland sitter jag upprätt, ibland halvligger jag & ibland på nätterna så ligger jag i sängen med honom brevid mig.
Hittills har jag inte funderat på om någon av ställningarna har påverkat hans hickande mer el. mindre.

Ska kolla det nu!

Tack för att du svarar :bow:
 
Sv: Tips ?

Med upprätt ställning menar jag att han skall vara upprätt. Om han är stadig nog kan du tex sätta honom grensle över ditt lår.

Eller såhär (högra barnet):
dubbelamning320x240-706124.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Tips ?

Förstod nästan det.
Fast han hamnar ju lite olika ställningar när jag ändrar mina ställningar.
Men jag ska även prova det du visade.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 011
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Hoppas att någon här kanske har lite tips och råd att komma med... Ett försök till att göra lång historia lite kortare: Jag gjorde en...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 283
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Tack vare att @cewe påminde mig om resistent stärkelse så fick jag tummen ur att testa. Jag hade hört om det tidigare och tyckte att det...
Svar
0
· Visningar
905
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
762
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp