W

wallerie

jag ska troligtvis få hem en 6-7årig häst på 1.60 över sommaren. han är bara grundrideen och jag vill gärna rida MYCKET dressyr på honom. det närmaste dressyr jag kommer är när min kompis har lektioner för mig på sin fjording som tävlar lätt A. nu ska han lära sig mkt över sommaren för att sedan säljas. nu vill jag bara ha drösvis med tipps från er dressyr kunniga. tänk på att han inte kan så mkt. ska försöka få upp en bild på honom så snart som möjligt.

/tack :)

Sv: tips?!

övä på det vad han kan!
tydliga hjälper och rolig ridning med positiv inställning är bäst!
du kan pröva på lite svårare saker också men njut av sommaren!

övä på det vad han kan!
tydliga hjälper och rolig ridning med positiv inställning är bäst!
du kan pröva på lite svårare saker också men njut av sommaren!
tack!
detta kommer bli min bästa sommar hitils det lovar jag! :D

Rid för tränare, det hjälper jättemycket. Tränaren kan berätta vad du ska träna mer på och exakt hur du ska göra :)

Som föregående har sagt, ta hjälp av en tränare!
Sen vill jag även skriva - träna inte för mkt. Gör lite roliga saker också, rid ut och kanske hoppa lite? Variation är alltid bra!
annars blir det tråkigt för hästen i längden.

Lycka till :)

håller med alla andra och om du vill ha tips på bra ridövningar kan du gå in på www.hippson.se , där finns en massa bra ridövningar både i dressyr och hopp, det står även vad man ska tänka på och sånt"
ha så kul :D

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
821
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 290
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
569
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 357

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat