Tips välkomnas

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Curtice
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 45
  • Visningar Visningar 3 341
Sv: Tips välkomnas

Jag tycker ditt sto ser lite lågställd ut så jag skulle nog fundera över om Niveau är ett så bra val. Han rekomenderas till högställda ston eftersom han själv är rätt lågställd. Jag gillar hans hoppning och inställning men jag skulle inte vilja få hans typ en avkomma.

Ett annat förslag som är multitalang och dessutom har en 9a på benen är Lucky Point. Bra möderne och ser trevlig och ridbar ut.

fast hon är inte så lågställd som hon kan se ut på såna här bilder. Tränare säger att hon är högställd, man ser det mer när hon jobbar i form skulle jag tro.

Svårtsvårt. =/

Jag hade nog valt semin i första hand, men funkar inte det kan man ju byta till en hingst som går på naturlig betäckning. Jag tycker det känns säkrare med semin. Då kan jag rekomendera hingstarna på Tullstorp där du betalar vid 45dagars dräktighet (inkl. Agria foster- och fölförsäkring). Där vill jag lyfta fram Biggles i första hand och sedan Chirlon, ta en titt på dessa hingstar;).

Vi är mer inne på en hopphingst, då vi tror att det är smartast till henne, plus att syster min vill börja hoppa på riktigt. :)
Vad jag förstått är Tullstorp mer inriktade på dressyr, därmed inte sagt att de inte KAN hoppa iof.

Bara för att hingstarna kan dressyra behöver det inte betyda att de inte kan hoppa. De flesta ser nog Briar som hoppstammad.. Kolla gärna bruksprovsresultaten på Briar och Chirlon så ska du se att de inte alls hoppar så pinkenödigt. ;)
U

Liknande trådar

Avel Jag har rätt så nyligen köpt ett sto på 3 år efter Rambo ue: pontus. funderar lite på om jag ska betäcka henne nästa år å tänkte därför...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 594
Senast: kem
·
Avel Sällar mig oxå till skaran och ber om hingsttips! Vill ha synpunkter och hingsttips åt mitt ena halvblodssto. Demeter är e...
Svar
3
· Visningar
931
R
Avel Jag har börjat fundera på att ta ett föl på mitt sto, men är totalt nybörjare inom aveln. Jag skulle vilja ha tips och råd om ALLT...
Svar
10
· Visningar
986
Senast: Ramona
·
S
Avel Nu sällar jag mig till skaran som ber om hingsttips. Jag skulle vilja ha synpunkter och tips på hopphingst åt mitt ena halvblodssto...
2
Svar
38
· Visningar
3 101
Senast: furioso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈